Vraag

Verbinding met Spotify verbroken: blijvende connectie problemen!

  • 20 December 2017
  • 9 reacties
  • 1656 Bekeken

Badge
Mijn 1ste melding waarbij mijn Sonos steeds de verbinding verbreekt met Spotify is bijna een jaar geleden!
Te pas en te onpas blijft Sonos die verbinding verbreken met Spotify.
Op sommige dagen/momenten werkt het redelijk, andere dagen om zot van te worden.
Al uren (telefonisch) versleten met de de Sonos HelpDesk, instellingen en opstellingen aangepast, afgekoppeld en terug aangekoppeld, herstart, 'alles' geprobeerd maar tevergeefs.
Ik zit hier met +2.000euro aan Sonos materiaal en het werkt niet!

Iemand nog een allerlaatste idee of tip?

Sonos, heb nog eens een foutenlog doorgestuurd: 8245523

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Ik zie inderdaad redelijk veel storingen naar de communicatie van de Spotify server.
Helaas kunnen we alleen van de laatste 20 minuten zien hoe wifi eruit ziet, en dit willen we wel vaak vergelijken of dit de oorzaak van het probleem is.
Ik zie in de log dat er vaak verbindingen vebroken zijn, maar het laatste Spotify probleem deed zich 16 uur geleden voor, voor het aanmaken van de diagnose.
Over het algemeen ziet de wifi er goed uit in de laatste 20 minuten, maar kan helaas dus niet bevestigen hoe de wifi er 16 uur geleden uit zag.
Zou daarom toch graag een nieuwe diagnose willen ontvangen binnen 20 minuten aangemaakt nadat je Spotify er mee ophoud of problemen geeft.
Als de wifi in de diagnose er dan goed uitziet, kan ik het helaas alleen gooien op de internet verbinding van Ziggo welke de Sonos niet goed naar de Spotify server laat communiceren.
We onderzoeken dit probleem uiteraard graag voor u, Spotify moet het gewoon doen op uw Sonos huishouden, zoals het 't goed doet voor alle andere klanten.
Ik heb hier exact hetzelfde probleem en wil er ook eindelijk eens vanaf! Aangezien Sonos alleen op deze manier te bereiken is vandaag maar op deze manier.

Ref: 180131-001113

Diagnose vandaag mét problemen: 8447812
Badge
@XanderS; ik heb een paar weken geleden nog eens met Sonos gebeld hierover en terug verschillende zaken nagekeken maar geen oplossing gevonden. Ik begin me stilaan af te vragen of ik wel degenlijk een "Sonos" probleem heb en of het niet eerder een wifi/connectie probleem is bij mij thuis? Volgens Sonos zou een Spotify connectie heel gevoelig zijn voor wifi problemen en zou daarom mss eens grondig mijn wifi thuisnetwerk moeten testen...
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb hier exact hetzelfde probleem en wil er ook eindelijk eens vanaf! Aangezien Sonos alleen op deze manier te bereiken is vandaag maar op deze manier.

Ref: 180131-001113

Diagnose vandaag mét problemen: 8447812

Zie dat je vandaag gewoon netjes contact met ons hebt kunnen krijgen.
Hopende dat het probleem opgelost is als je de modem vervangen hebt.

@XanderS; ik heb een paar weken geleden nog eens met Sonos gebeld hierover en terug verschillende zaken nagekeken maar geen oplossing gevonden. Ik begin me stilaan af te vragen of ik wel degenlijk een "Sonos" probleem heb en of het niet eerder een wifi/connectie probleem is bij mij thuis? Volgens Sonos zou een Spotify connectie heel gevoelig zijn voor wifi problemen en zou daarom mss eens grondig mijn wifi thuisnetwerk moeten testen...
Er kunnen zich inderdaad verschillende redenen voordoen waarom muziek uitvalt.
Kan de internet verbinding van buiten af zijn, het kan de wifi verbinding van binnen in huis zijn.
Gisteren inderdaad contact gehad met Sonos. Conclusie aan de telefoon was dat het wel aan de (verouderde) router móést liggen. Twijfels, maar oké. Direct een nieuwe router geregeld bij Ziggo (goede service, DIRECT geholpen!) en deze aangesloten. Wifi kanalen gelijk vastgezet op 1 & 11, alle andere instellingen aangepast maar geen oplossing!

In de sonos app blijft de ''verbinding met Spotify verbroken''. Via Spotify Connect helemaal geen reactie.

Gewacht tot 10:00 uur om weer te bellen maar volgende verrassing: ''Sonos is vanwege intern event niet bereikbaar''

Moed is mij in de schoenen gezakt...
het is inderdaad triest gesteld met Sonos. Ik heb veel connectieproblemen. Vroeger was het veel minder dan nu. In het weekend was ik het zat en wilde bellen.....maar Sonos is 1 van de weinig bedrijven die alleen tijdens werktijden support biedt......in 2018!!!! Dus nu op mijn papadag maar proberen...... maar nu zitten ze lekker in een hutje op de heide beetje een 'event' hebben zijn niet bereikbaar(complete waanzin). Ik heb al sinds 2010 Sonos en het is er in de afgelopen jaren alleen maar slechter op gewordend....tijd voor iets nieuws.
Reputatie 7
Badge +2
Jammer om deze negatieve reacties te lezen.
Het klopt dat we vandaag iets later open waren, we hadden een belangrijke meeting.
Verder zijn we vandaag gewoon prima te bereiken, en op het moment dat ik dit typ zou je niet in de wachtrij komen te staan maar gelijk iemand aan de lijn krijgen.
Sonos werkt meestal prima, en als Sonos defect zou zijn, dan halen we dit terug en geven we hier goed werkende apparatuur voor terug.
Meestal worden de problemen veroorzaakt door het netwerk waar je op werkt, de gratis modem van je internet provider, die de verbinding naar buiten toe niet goed legt.
Of de hoeveelheid wifi die zich in de omgeving bevind, waardoor de Sonos door zo veel kanalen heen moet schreeuwen om elkaar ( sonos ) nog te kunnen verstaan.

@XanderS, neem graag nogmaals contact op, zodat we met je nieuwe modem het netwerk nogmaals kunnen uitpluizen en je met een werkende situatie achter kan laten.

@Zucht, zou spijtig zijn als je voor een ander systeem zou gaan, we laten je liever met een werkend Sonos systeem achter, verder wens ik je uiteraard veel plezier op je papa-dag.
Zojuist geholpen door Tim(wel een andere)! Zeer kundige hulp!

Oplossing lijkt voorlopig een fout van spotify tijdens linken van je account. Er werd mij aangeboden om morgen na testen terug gebeld te worden, niet meer in de wachtrij staan dus, super!

@Jokes007: Probeer je spotify account eens te verwijderen en opnieuw te linken!

Word morgen vervolgt, lijkt voorlopig positief!
Probleem opgelost!

Net heel netjes terug gebeld door Tim hoe de stand van zaken nu was, zoals afgesproken.
Na de veranderingen gisteren werkt het systeem zoals het hoort, wat een genot!

Het echte probleem zat bij mij in de link van mijn spotify account. Deze verwijderd en opnieuw gelinked, werkte direct!
Hier kwamen we achter nadat het SonosSpotifyTest-account het wél bleek te doen..
Al met al vervelend als je dit soort problemen hebt maar als het dan werkt is het echt genieten!

Het kán niet zo zijn dat sonos niet werkt op een ''normaal'' netwerk, laat sonos het voor je oplossen!

Sonos (Tim) thnx!