Vraag

Verbinding met spotify verbroken

• 21 oktober 2016
  • 21 reacties
  • 11137 Bekeken

Ik heb via mijn mobiel wel toegang tot spotify, maar via sonos app krijg ik steeds bovenstaande melding; "kan ... niet afspelen. verbinding met spotify verbroken".
Ook op andere mobiele telefoons werkt het noet. Wel radio programma's via sonos app te beluisterd ... wat te doen?

21 Reacties

Badge +1
ik had vanochtend hetzelfde probleem. Ik heb mijn controller via de app opnieuw ingesteld en het probleem is vooreerst verholpen.
Reputatie 5
Badge +2
Stuur even een diagnose in nadat het probleem zich voor doet, post de bevestiging's nummer hier.
6696594
Reputatie 5
Badge +2
Wat voor router heb je en welke versie is dit? Is het mogelijk om je wifi kanaal te veranderen van kanaal 13 naar kanaal 6? Herstart daarna de router even en test het weer opnieuw.
Bij afspelen van spotify krijg ik de melding:
Kan ...... niet afspelen, verbinding met spotifyverbroken. Dit gebeurt zowel in de spotify app als in de Sonos app. Afspelen van Tune in radio vanuit Sonos app kan wel.
Ook ik heb sinds 2 dagen dat ik op mijn laptop steeds de melding krijg dat de verbinding met Spotify is verbroken.
Diagnose verzonden (6885355)
Gisteren nog geen probleem, vandaag kan ik geen muziek meer afspelen. 6885584 is de diagnosecode.
ook hier het zelfde probleem. ''kan geen vebinding maken met spotify. terwijl ik op mobiel gewoon ongestoord kan luisteren. alleen niet via sonos. erg vervelend.
streamen vanaf een hdd bekabeld aangesloten op mijn router werkt wel.
ook radio streamen hapert.
zit aan een boost te denken maar wil wel zeker zijn dat dat werkt voor ik weer ruim 100 euro in een systeem stop wat draadloos niet waarmaakt wat ze beloven
na aanschaf van playbar is dit begonnen. , had daarvoor 2x play 1 en toen werkte het wel.

iemand tips/advies ?
Reputatie 3
Boost gaat wellicht niet helpen, als je haperingen krijgt heb je vast WiFi storing/druk draadloos kanaal/etc

De normale stappen zijn router opnieuw opstarten, producten opnieuw opstarten, WiFi uit/aan..

Als dat niet helpt, dan klantendienst vragen. Hopelijk komen ze snel ook hier helpen! (maar in mijn ervaring zijn ze sneller op andere media te bereiken)
Hi Lodc heb je het al opgelost? zit met hetzelfde lijkt het. playbar geinstalleerd gisteravond en daarna voor tv geluid gebruikt. vanochtend radio aan maar de verbinding tussen SONOS en Spotify of Tune-in radio valt steeds weg.
Ook een playlist op mijn telefoon is niet af te spelen verbinding steeds weg .Tunein app op telefoon blijft wel gewoon spelen via wifi. maw wifi moet goed zijn. en er is duidelijk ook geen storing op de radio app ( laat staan op de playlist in mijn telefoon).
Probleem is hetzelfde met andere telefoons in huis.
lijkt gestart na installeren playbar
Reputatie 3
is je hele Sonos systeem up to date? Kijk even bij instellingen - info over mijn Sonos systeem of alles op versie 7 staat. Zo niet, dan online updates zoeken om bij te werken.

Anders kan het vanalles zijn: druk WiFi kanaal, een ander netwerk in de buurt, etc.

Je kan proberen router aan/uit te zetten, je kan proberen 1 Sonos apparaat te koppelen aan de router, als dat allemaal niet werkt dan klantendienst.
Hoi ! opgelost! Ik heb de playbar bekabeld, die bleek te veel last te hebben van een stoorbron. is dus ws gevoeliger dan de SUB/PLAY1 want die hadden geen probleem met de wifi.
Reputatie 3
Zou kunnen, Playbar is ietsje ouder dan die twee, of misschien stond de storende bron ietsje korter bij. Either way, blij om te horen dat het is opgelost. 🙂
Ik heb de sonos boost toegevoegt.
Probleem opgelost. Normale router was gewoon te zwak (ziggo ubee modem)
Nu met boost wekt alles weer super:$
Ik heb de sonos boost toegevoegt.
Probleem opgelost. Normale router was gewoon te zwak (ziggo ubee modem)
Nu met boost werkt alles weer super:$
Boost toegevoegd, en dan geen ethernet kabel gebruikt bedoel je?
Klopt. Heb míjn playbar via optische kabel aan de tv. Verder alles draadloos
[quote=Dlodcamp]Klopt. Heb míjn playbar via optische kabel aan de tv. Verder alles draadloos. Kracht van het netwerk wat de boost creeert is geweldig. Zeker als je hem alleen voor sonos gebruikt
Hallo,

We hebben sinds kort op ons kantoor problemen met de Sonos app en de verbinding met Spotify.
De melding 'Kan '...' niet afspelen. Verbinding met Spotify verbroken' komt telkens tevoorschijn nadat een lied +- 10sec heeft gespeeld.

Diagnotische info reeds verzonden: 7830075

Kan iemand me helpen?
Alvast bedankt
Reputatie 7
Badge +2
Hey Gregory,

Je speaker zit bekabeld op het netwerk aangesloten en wifi is hierdoor al uitgesloten.
Het is een bedrijf's netwerk, dus denk dat IT hierbij moet komen om het probleem op te lossen.
Over het algemeen zouden we aanraden DNS gegevens in de DHCP server aan te passen.
Google DNS is een goede, welke vaak veel problemen doet oplossen.
Verder ga ik je adviseren telefonisch contact op te nemen mochten de problemen aanhouden.
Hey Tim, bedankt voor je reactie!

Reageer