Verbinding met Spotify valt weg.

  • 24 January 2021
  • 13 reacties
  • 431 Bekeken

Deze vraag al vaker voorbij zien komen maar heb nog geen oplossing gevonden die werkt bij mij.

De verbinding in de sonos app met spotify valt steeds weg. Alles (sonso playbar en one) meerdere keren opnieuw geinstalleerd, apart account voor spotify voor sonso (family abonnement en de app opnieuw geinstaleerd. De playbar met een utp kabel rechtstreeks verbonden op de router (google nest wifi) maar blijft moeizaam met de verbinding en valt regelmatig weg. Met wifi verder nergens last van. Ook toe we nog geen google nest wifi hadden maar wifi via de modem/router gaf dit problemen (experiabox).

 

Zonder sonos app heb ik nooit problemen met spotify.

 

Ik hoop dat iemand kan helpen.

 

edit: weet niet goed of dit zo werkt maar via app diagnose verzonden: 2006786275


13 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Helaas heeft Google Nest een vervelende eigenschap en dat is dat die tevens router wil blijven spelen, je kunt dat niet uitzetten. Ik gok dat je Experiabox ook nog in de router modus staat en daarmee heb je dus officieel 2 router met alle mogelijk conflicten die daardoor kunnen ontstaan. Zie deze link.

 

 

Bedankt. Ik denk alleen dat dat niet het enige probleem kan zijn want voordat ik de google nest had, viel de verbinding ook steeds weg. Wel goed om te weten dit!

 

Reputatie 6
Badge +3

 

voordat ik de google nest had, viel de verbinding ook steeds weg

 

Was de Sonos Playbar toen ook al bekabeld aan de experiabox of over wifi ?

goede! Inderdaad, toen was deze via wifi verbonden. Hij is nu bekabeld aan de google nest. Zou hem ook kunnen “bekabelen” aan de experiabox.

Reputatie 6
Badge +3

Nee, dat zou ik niet doen, dan krijgt Sonos de IP adressen toegewezen van Experia en die zijn anders dan die van Nest. Je telefoon is wifi dus die krijgt zijn IP van Nest. Dan kun je Sonos niet meer bereiken. Ik vroeg dat meer omdat misschien er nog wifi settings opgeslagen zijn in Sonos waardoor die heen en weer gaat switchen, is ook een belend probleem. Ook even de waardes achter WM controleren (wireless mode) in settings→ systeem → info. Die moeten 0 zijn bij bekabeling (2 voor de surrounds) maar geen 1.

Ik zou die double NAT fixen, dat is een bron van problemen over je hele netwerk, niet alleen Sonos.

geeft WM = 0 dat gaat dan goed. Wfif van de experiabox heb ik trouwens uitgeschakeld.

ik ga in de double NAT duiken.

Reputatie 6
Badge +3

geeft WM = 0 dat gaat dan goed. Wfif van de experiabox heb ik trouwens uitgeschakeld.

ik ga in de double NAT duiken.

Prima; dan wordt je eigen wifi overgeslagen en heeft Sonos een eigen draadloze netwerk via alle speakers (SonosNet). Double NAT zal waarschijnlijk alleen betekenen dat je DHCP uit moet zetten in de experiabox maar even inlezen voor de experiabox kan geen kwaad. Ik weet niet of je iTV van KPN hebt trouwens (?). Dan kan dat weer een probleempje vormen.

ja tv loopt ook via kpn/de experiabox en ik dacht dat je DHCP ook helemaal niet uit kunt zetten op de experia.

 

Bedankt trouwens voor je opmerkingen

Reputatie 6
Badge +3

ja tv loopt ook via kpn/de experiabox en ik dacht dat je DHCP ook helemaal niet uit kunt zetten op de experia.

 

precies, daarom vraag ik het, die kun je wel uitzetten maar volgens mij is dat weer een probleem voor je IP-TV

Reputatie 6
Badge +3

ik weet weinig van de experiabox maar ik zou eens beginnen met deze link. Weet je een beetje wat zoal tegen kunt komen.

Ga ik doen maar kan me nog niet voorstellen dat de sonos app hierdoor de verbinding met spotify kwijt raakt. 

Vandaag geholpen door sonos. Kon zien dat kabel niet 100% was. Andere kabel aan playbar en WiFi ingeschakeld op playbar (zodat deze eigen netwerk maken als ik het goed begreep). Moest ze toen beiden herstarten en zag er op dat moment goed uit. Komende dagen kijken of dat ook zo blijft. 

Reputatie 6
Badge +3

Dan heb je wifi op je Playbar ook ooit uitgezet want die staat standaard aan en dat hoort ook zo te blijven.

Reageer