Beantwoord

Verbinden aan een netwerk repeater?

• 11 December 2017
  • 11 reacties
  • 2669 Bekeken

Hallo allemaal!

Ik heb op de begane grond een TV/surround setup en een play:1 in de keuken.
Op 1-hoog ook een play:1 in de slaapkamer, en op dezelfde verdieping een Wi-Fi repeater.
Nu hebben we voor 2-hoog ook een play:1 gekocht.
Maar na deze beneden helemaal ingesteld te hebben, hangt hij niet in het netwerk als ik 'm op 2 hoog neerzet...
Hoe zorg ik dat deze nieuwe play:1 contact maakt met de repeater en niet zoekt naar het netwerk beneden?

GRTX
icon

Beste antwoord door Emily P 13 December 2017, 11:43

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

11 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
WiFi repeaters worden helaas niet ondersteund door Sonos vanwege dat we niet kunnen garanderen dat je dan een stabiele verbinding zult hebben.

In deze kan je ervoor kiezen om Sonos in SonosNet modus te draaien, oftewel dat 1 van je Sonos apparaten met netwerkkabel aangesloten wordt op je router. Dan zou je een losse Sonos boost op de eerste verdieping kunnen zetten die als speciale Sonos WiFi repeater werkt.
Badge +1
Oke, ik heb de playbar op router middels LAN kabel aangesloten. Een Sonos 1 staat buiten in ons paviljoen, ook hier een Fritz repeater echter met zelfde conflict. Zodra de Sonos 1 via de repeater verbinding heeft wordt dit correct gedetecteerd door alle apps wat ik vreemd vind.
De Sonos 1 geeft echter geen geluid, oplossing tot nu toe is om Sonos 1 te verwijderen uit repeater.
Dan loopt verbinding wel via Fritzbox 7490 en geeft Sonos 1 in paviljoen wel geluid. Waarom wordt de Sonos 1 in paviljoen wel weergegeven maar geeft geen enkel volume?
Reputatie 4
Badge +3
Omdat je een dubbele verbinding hebt. Sonos kan niet werken met 1 speaker (of meerdere) apparaten die via SonosNet terwijl een andere speaker (of meerdere) via de eigen WiFi werken. In deze willen we je vragen telefonisch contact met ons op te nemen zodat we samen met je kunnen kijken hoe we het systeem naar 1 geheel kunnen brengen in plaats van deze losse verbindingen:
- NL: 0800 555 1234
- BE: 0800 644 44
Badge +1
Hi,
Wordt lastig in mijn geval. Kan overdag niet bellen vanwege werk in Duitsland als pro technisch call center agent voor Gigaset mobiele telefonie en smarthome Elements producten. Afwezig bij mijn thuis Sonos vanaf 0730 en 1830 uur.
Is er een andere weg mogelijk, de groep in paviljoen moet ook separaat kunnen draaien onafhankelijk van woonkamer waar playbar staat.
Reputatie 4
Badge +3
Helaas niet echt, kan je anders niet iemand anders vragen met ons te bellen? Familielid of dergelijke? We zullen verscheidene instellingen moeten nakijken en mogelijk zelfs de router in moeten dus er zijn bepaalde acties die niet kunnen via een forum.
Badge +1
Geen probleem, geef mij jullie openingstijden aub.?
Alvast bedankt.
Groet,
Hans
Reputatie 4
Badge +3
We zijn open van 10:00 uur tot 18:00 uur, van Maandag tot Vrijdag.
Badge +1
Thx, zodra het even kan neem ik contact op.
Fijne dag en tot horens
Groet,
Hans
Reputatie 4
Badge +3
Ook een fijne dag toegewenst 🙂
Badge +1
Hi Nick,
Bedienen van Sonos menu via Macbook geeft beter overzicht in menustructuur. Zo de Sonos1 uit Fritz Repeater netwerk verwijdert en succesvol kunnen toevoegen bij rest van groep die actief is op Fritzbox 7490. Alle toestellen (Playbar, 2x Sonos1 en een Sonos3) zijn succesvol actief in de groep en kan ook weer gescheiden kiezen door aanmaak 2 groepen. Dank voor de ondersteuning in deze.
Reputatie 5
Badge +2
Dankjewel voor de update, fijn dat het verholpen is. Mocht je nog vragen hebben horen wij dat graag. Veel luister plezier.