Beantwoord

update 9.3 lukt niet en de onze 6 sonos play one doen het niet meer.

• 6 December 2018
  • 9 reacties
  • 448 Bekeken

Badge +1
Gisteren geupdate na 9.3 ..... had ik nooit moeten doen want weer problemen met updaten, van de 7 sonos play one die wij hebben zijn er 6 niet meer te bespelen en de update gaat gewoonweg niet verder......dus mislukte update en weg 6 boxjes......waarom zoveel updates ???? Heb klein beetje veel spijt van onze aankopen, je mag van een systeem als sonos wat nogal duur is een feilloos systeem verwachten met hooguit eens tweemaal per jaar een update en als er een update is dan merken wij er echt niks van ja toch wel 1 ding......grote problemen. Gisteren de helpdesk aan de lijn gehad na uren geprobeerd te hebben de systemen weer aan de praat te krijgen maar de helpdesk kreeg het ook niet voor elkaar, ik denk dat ik alle boxen maar ga dumpen op marktplaats en dan over naar bose.....ben eigenlijk wel klaar met sonos.
Ga straks even 1 box resetten op de fabrieksinstellingen en als dat niet lukt dan komt eruit mijn mond geen goed woord meer uit over het hele sonos systeem, vind het een beetje een B keus merk worden wat verschrikkelijk duur is.
icon

Beste antwoord door HARO 7 December 2018, 10:03

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Goed om te horen, excuses dat het in de eerdere gesprekken niet meteen was gevonden en opgelost.
We verwijderen verder geen topics op het forum, mede ook zodat mensen kunnen nalezen wat mogelijk een oplossing was voor een probleem.
Zoals ik al had gemeld, meestal is Sonos niet de oorzaak, maar het netwerk waar de Sonos op aangesloten zit.
Fijn om te horen dat ook dit keer niet Sonos de schuldige is :8
Dat je nog maar veel plezier van je Sonos installatie hebt en we horen het uiteraard graag als er problemen zijn. lossen we graag voor je op.
Veel plezier van je installatie!
Badge +1
Je mag dit topic wel verwijderen omdat het opgelost is.
Badge +1
Tim......gister je collega Mathijs aan de lijn gehad en alles is nu perfect, de Asus router gaf soms problemen met Ziggo modem, de Asus is nu een Acces point geworden en Ziggo hoofd.......dus probleem is opgelost ook met het binnen halen van de updates.
Reputatie 7
Badge +2
Klopt dan moet je het emailadres hebben van mijn vrouw en die wil ik wel geven maar niet op dit forum, daar staat sonos op geregistreerd, je mag me wel even mailen en dan mail ik je wel even terug.
Begrijpelijk, je kan me een prive bericht sturen via dit forum, zie het email adres graag tegemoet.
Badge +1
Klopt dan moet je het emailadres hebben van mijn vrouw en die wil ik wel geven maar niet op dit forum, daar staat sonos op geregistreerd, je mag me wel even mailen en dan mail ik je wel even terug.
Reputatie 7
Badge +2
Heb net 2,5 uur aan de lijn geweest met de helpdesk ennnnnnnn zonder succes, alles en echt alles is geprobeerd. Dan daarbij hebben wij bepaalde boxen op vast netwerkkabel aangesloten dus wifi en slechte verbindingen kun je uitsluiten..... 2,5 uur vandaag en gisteren meer dan 1,5 uur de helpdesk telefonisch gesproken, vandaag via teamviewer alles bekeken ook in onze router, maar ze kunnen niks vinden en ze krijgen geen updates voor elkaar en voornamelijk met die laatste 9.3 update ging het mis. Ben ervoor vandaag en deze week wel klaar mee om er nog meer tijd aan te besteden, maar sonos mag onze 7 play one boxen met alle liefde retour nemen, graag zelfs want dan zullen wij ze vandaag nog goed verpakt opsturen.
Als je Sonos via onze website hebt gekocht houden we een 100 dagen geld terug garantie aan, als je het bij een dealer gekocht hebt dan moet je terug stappen naar die dealer.
Had ook graag een case nummer van je ontvangen, kan op je email (die ik via dit forum zie) geen notities terug vinden in ons systeem, dus durf niet concreet in te gaan of wat er nu gedaan is.
Badge +1
Heb net 2,5 uur aan de lijn geweest met de helpdesk ennnnnnnn zonder succes, alles en echt alles is geprobeerd. Dan daarbij hebben wij bepaalde boxen op vast netwerkkabel aangesloten dus wifi en slechte verbindingen kun je uitsluiten..... 2,5 uur vandaag en gisteren meer dan 1,5 uur de helpdesk telefonisch gesproken, vandaag via teamviewer alles bekeken ook in onze router, maar ze kunnen niks vinden en ze krijgen geen updates voor elkaar en voornamelijk met die laatste 9.3 update ging het mis. Ben ervoor vandaag en deze week wel klaar mee om er nog meer tijd aan te besteden, maar sonos mag onze 7 play one boxen met alle liefde retour nemen, graag zelfs want dan zullen wij ze vandaag nog goed verpakt opsturen.
Reputatie 7
Badge +2
Update problemen heeft zo goed als altijd te maken met het thuis netwerk waar je op werkt, waarbij Sonos niet goed het internet op kan komen, of andere netwerk problemen.
Dit heeft dus verder weinig te maken met hoeveel geld je in een product steekt, en wat je als A-merk denkt te kopen maar als B-merk ervaart.

Wat voor modem/router heb je, wat voor extra routers en switches en wifi versterkers heb je in huis? staat er ook een NAS in huis? (zie graag het merk en model van al je netwerk apparatuur tegemoet)
Zie ook graag een diagnose van de Sonos installatie tegemoet.

Weet dat Sonos het systeem zal updaten, dit heeft Sonos altijd gedaan, en zal Sonos altijd blijven doen.
Als een muziekdienst een wijziging doordrukt, moeten wij een update doordrukken om deze dienst functioneel te houden.
Tevens kan Sonos het internet op, en zullen wij dus beveiligings updates op het systeem plaatsen zodat het systeem veilig het internet op kan, net zoals een Microsoft en ook een Apple hun besturings systeem van updates voorziet om hun product veilig te houden.
Heb je verder een case nummer ontvangen van de support afdeling? dan kan ik even kijken wat er allemaal gedaan is.
Reputatie 2
Badge +1
Ik heb Sonos nu denk ik 4 jaar en nog nooit gehad dat een update niet lukte. Dan moet er naar mijn mening iets niet goed gaan in je netwerk.

Ik ben wel met je eens dat er teveel updates zijn. 1 of 2 per jaar zou voldoende moeten zijn.