Vraag

uitvallen systeem

• 5 mei 2020
  • 3 reacties
  • 168 Bekeken

Hoi,

Ik word er knettergek van!!!!! al zovaak gebeld met Sonos. Hele vriendelijke support. proberen echt mee te denken maar ik begin er nu echt meer dan zat van te worden!

Heb:

3x Play:1

1x Play:3

1x Boost

Heb dus voor bijna of misschien zelfs meer dan € 1000,- aan Sonos producten. Het probleem is dat ik altijd haperende muziek heb als ik via Sonos App naar muziek luister wat van Spotify komt. Dus als ik een playlist luister wat ik heb gemaakt op Spotify en dit via de Sonos App afspeel (en ja ik snap na 100x bellen met de support heus wel dat ik ook via Spotify kan afspelen) hij echt ALTIJD hapert!! Erg te voorspellen ook. Eerste 3 a 4 seconden gaan goed. Dan komt er een kut moment van ongeveer 10 seconden waarin boxen wegvallen. Muziek hapert alsof de zanger ernstige vormen van stotteren heeft. 

Dit doen de boxen niet als ik direct vanaf Spotify afspeel. Dus het ligt niet aan de verbinding. Al de nutteloze adviesjes als ‘speel dan af vanaf spotify’ zijn in mijn ogen zinloos. Ik kan op die manier de boxen niet apart van elkaar in volume regelen. En dat is nog maar één van de redenen die ik kan aanhalen om hier echt klaar mee te zijn. 

Alle keren dat ik heb gebeld met Sonos krijg ik de info dat ze inderdaad zien dat bepaalde boxen niet goed verbinding maken/doorsturen of welke bullshit ook. Ik heb op advies een Boost gekocht. Dit heeft echt geen enkel effect gehad. Weggegooid geld dus!!!!

Ook heb ik zelfs (en dit was echt veel werk en heeft nog veel meer kosten met zich meegebracht dan de aanschaf van de Boost) een andere internetprovider genomen. Andere routers, Verschillende locatie van boxen, alles gedaan!!!

Nu heb ik van de week nog maar eens gebeld en nu kreeg ik het domme advies om de boxe allemaal te gaan bekabelen?!?!?!?! Dit is juist de reden dat ik voor Sonos heb gekozen!!!! WIFI verbindingen en dus geen kabels! 

Evengoed heb ik alsnog een kabel getrokken door het hele huis naar 2 sonos boxen. Ook dit had geen resultaat!!!!

Oh en het advies om bepaalde boxen niet te gebruiken als "host” is natuurlijk vreselijke onzin… Dan zou je dus boxen verkopen die je niet kan gebruiken als host? Of alsnog moet gaan bekabelen? 

De onzin die ik hoorde dat er een “storing” is met gebruik met Spotify is echt fucked up!!!! Hoe kan je dit nou niet fixen!! Zorg dat je je shit voor elkaar hebt Sonos!! Ik lees overal dat het niet goed werkt!

Ik ben inmiddels al zo lang bezig om het enigszins werkend te krijgen en te bellen dat ik bijna dusdanig oude boxen heb dat straks de updates niet meer gedaan kunnen worden zoals bij de Sonos Generatie 1

Dus Sonos…… Kom nou eens met een goed voorstel of oplossing!!!

3 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Ik vind het jammer om te horen dat je Sonos systeem niet naar behoren werkt. De laatste diagnose die ik van je heb komt uit februari en dat is te oud om je mee te helpen. 

Zou je een diagnose kunnen maken?

Volg graag de volgende stappen in de app om een diagnose te maken:
Instellingen > Hulp & Tips > Diagnose verzenden > Verzenden.
Doe dit binnen 20 minuten nadat een probleem zich voordoet.

Als je het nummer dat in beeld verschijnt hier kan plaatsen kunnen wij het uitlezen.

Sinds een aantal dagen lijkt het systeem beter te werken.. daarom geen reactie meer. Zal voor de 100e keer een diagnose versturen als het weer misgaat. 

heb wel een ander puntje….. sinds mijn update van de app op de iPhone krijg ik bij elke keer dat is de app start een melding “sonos wil gebruik maken van Bluetooth …. enz enz enz” 

ik heb geen speakers met Bluetooth, ik wil mijn Bluetooth niet aan op de telefoon. Ik wil geen meldingen. Ik heb alles geprobeerd van dat gezeik af te zijn maar elke keer weer die bullshit. 
ik zou zeggen; Sonos, regel je shit eens.. ik heb nog nooit zoveel gedoe gehad met hardware dan sinds ik Sonos heb...

Reputatie 5
Badge +3

De bluetooth-melding is een bug. Wordt verholpen....

Reageer