Vraag

Uitval Zoneplayer 100 na 5 minuten

• 7 March 2016
  • 2 reacties
  • 306 Bekeken

Reputatie 2
Al ruim 10 jaar maak ik met plezier gebruik van mijn Sonos. Ik ben in bezit van 2 Zoneplayer 100. Één van deze Zoneplayers heeft een paar jaar uit gestaan en heeft daarom een aantal updates gemist. Na veel pijn en moeite heeft deze player weer de updates ontvangen. Echter valt nu de verbinding na ongeveer 5 minuten met de controller weg. De player kan ik wel pingen maar bij "gekoppelde apparaten" in de controller is die verdwenen.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Welkom.

Als je een flink aantal successieve updates hebt gedaan, kun je het apparaat het best opnieuw opstarten: van de stroom halen, 30 seconcen wachten en weer aan de stroom. Dan krijgt het ook weer een nieuw IP-adres. Als dat niet helpt kun je een harde reset overwegen. Dan raak je wel alle instellingen van die ene component kwijt, dus zorg ervoor dat de andere component actief blijft. Na afloop van de harde reset kopieert de ene alle instellingen weer naar de andere toe dus dan heb je niets verloren.
Reputatie 5
Badge +2
Al ruim 10 jaar maak ik met plezier gebruik van mijn Sonos. Ik ben in bezit van 2 Zoneplayer 100. Één van deze Zoneplayers heeft een paar jaar uit gestaan en heeft daarom een aantal updates gemist. Na veel pijn en moeite heeft deze player weer de updates ontvangen. Echter valt nu de verbinding na ongeveer 5 minuten met de controller weg. De player kan ik wel pingen maar bij "gekoppelde apparaten" in de controller is die verdwenen.

Zou je voor mij een diagnose willen insturen, via die weg kan ik hopelijk zien wat er mis gaat, ook zou ik graag een volledige beschrijving willen hebben van je thuis netwerk, dus welke router heb je (merk/model), zijn er extenders in huis etc.