Beantwoord

uitval speaker

Beste,
Bij mij valt de speaker overkaping vaak uit.
Zouden jullie kunnen kijken aan de hand van mijn diagnose hoe dat kan ?
1005107601

alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Tim S 31 juli 2019, 09:45

En wat zit er dan verbonden achter de EoP (ethernet over power)?

Als hier veel apparatuur of veel communicatie overheen gaat, misschien dat het dan beter is deze kabel op zijn eigen poort bij de router aan te sluiten, ipv dat dit door je Sonos geleid word.

Wifi storing is op te lossen door draadloze kanalen aan te passen, of naar apparatuur en materiaal in de omgeving te kijken wat wifi zou doen storen.

Zie dan ook graag onze community post over "wifi storing".
Bekijk origineel

22 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Beste,
Bij mij valt de speaker overkaping vaak uit.
Zouden jullie kunnen kijken aan de hand van mijn diagnose hoe dat kan ?
1005107601

alvast bedankt.

Waar gaat de 2e ethernet kabel naartoe die in de Boost zit, er vanuit gaande dat de 1e kabel afkomstig is van het netwerk.
Er is redelijk wat wifi storing, en de Overkapping staat ook wat ver van de rest van je huishouden.
Sonos staat nu op Sonos-Net kanaal 11, mogelijk dat kanaal 1 of 6 beter zijn werk doet in je huishouden.
Dit Sonos-net is aan te passen via de Geavanceerde Instellingen.
Hoi Tim,
Die kabel gaat uit naar een “ethernet over stroom” kastje.
Hoe kan ik er voor zorgen dat die wifi storing tot het minimale beperkt wordt ?
Sonos ga ik op 1 zetten.

Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +2
En wat zit er dan verbonden achter de EoP (ethernet over power)?
Als hier veel apparatuur of veel communicatie overheen gaat, misschien dat het dan beter is deze kabel op zijn eigen poort bij de router aan te sluiten, ipv dat dit door je Sonos geleid word.
Wifi storing is op te lossen door draadloze kanalen aan te passen, of naar apparatuur en materiaal in de omgeving te kijken wat wifi zou doen storen.
Zie dan ook graag onze community post over "wifi storing".
Het grootste probleem wat ik heb gevonden is dat de boost mijn wifi om zeep helpt.
Kunnen we daar iets aan doen ?
Reputatie 7
Badge +2
Sonos zal op een draadloos kanaal functioneren, als je de eigen wifi op een ander kanaal plaatst zou dit elkaar niet moeten storen.
Badge

Hallo.

Bij mij valt elke keer de linker speaker uit , diagnose nummer 1480860690.

b.v.d. Jan

Reputatie 7
Badge +2

Hey Janberg,

Excuus voor de late reactie, Loop je nogsteeds tegen dit probleem aan? Of toevallig onze support afdeling al gesproken?

Badge

Hoi Tim

Heb intussen al veel contact gehad met jullie support afdeling , er is echter nog geen oplossing voor het probleem.

Reputatie 7
Badge +2

Hoi Tim

Heb intussen al veel contact gehad met jullie support afdeling , er is echter nog geen oplossing voor het probleem.

De Bridge geeft aan dat de kabel mogelijk niet goed is, zou dus willen verzoeken de ethernet kabel tussen de Bridge en je netwerk te vervangen.

Daarnaast is de diagnose gemaakt waarin de linker Play:5 speaker 1-2 minuten aan staat en kunnen we hier helaas weinig uithalen.

Zie graag een diagnose tegemoet waarin de speaker al een tijdje aanstaat, en het liefst ook dat de diagnose gemaakt word binnen 20 minuten nadat het probleem zich voordeed.

Badge

Heb de kabel op aanraden van support al een keer vernieuwd , geen oplossing.

Heb een nieuwe diagnose gemaakt met nummer 743068598.

M.v.g.

Badge

Nieuw dieptepunt , nu uitval van beide speakers gehad.

diagnosenummer 962172927.

Reputatie 7
Badge +2

Nieuw dieptepunt , nu uitval van beide speakers gehad.

diagnosenummer 962172927.

Je Sonos staat hier 10 minuten aan, in die 10 minuten tijd schommelt de wifi verbinding erg op en neer.

Er gaat te veel informatie verloren om voor de speaker goed te kunnen doorspelen.

De antennes van de Bridge doen het goed, de antennes van beide de linker en rechter Woonkamer hebben ‘t wat zwaarder.

Sonos staat nu op draadloos kanaal 6.

Wil je verzoeken het Sonos-Net kanaal (via Instellingen > Systeem > Netwerk) te wijzigen naar kanaal 1, dan 20 minuten muziek afspelen om een diagnose te maken.

Daarna het kanaal naar 11 veranderen, weer 20 minuten muziek afspelen, om nog een diagnose te maken.

We zien deze 2 diagnoses graag tegemoet.

Badge

Diagnose kanaal 1  2106193951.

Badge

Diagnose kanaal 11  1121357618.

Reputatie 7
Badge +2

Kanaal 1 is beter dan 6, maar helaas nogsteeds storing.

De storing tussen de Bridge naar beide speakers is minder, maar de onderliggende verbinding tussen de 2 speakers (*zijn immers een stereopaar) ervaart helaas nogsteeds 30 a 40% verlies.

Kanaal 11 is wel stukken beter, ook beter dan kanaal 1.

Het verlies, ook tussen de speakers valt terug naar 10 a 15%, wat prima zou moeten zijn.

Als je onder de 20% verlies zit, zou je muziek netjes moeten doorspelen.

Kanaal 11 is dus veel beter dan hoe het ‘r in eerste instantie bijstond.

Wil je verzoeken het systeem op kanaal 11 te laten staan en te testen of er nog problemen zijn.

Mochten problemen zich weer voordoen, dan zullen we moeten kijken naar materiaal en apparatuur in de omgeving.

Denk als simpel voorbeeld aan een TV die tussen de stereopaar instaat.

Voor meer informatie over wifi-storing wil ik je verzoeken de volgende community post onder ogen te nemen.

Badge

Hoi Tim

De speakers staan 1.5 meter uit elkaar , en ik heb ook al geprobeerd de speakers via een ethernetkabel met elkaar te verbinden , dat leverde het zelfde resultaat op ,uitval speaker.

De setup die ik nu heb staat al jaren zonder problemen , er qua positie speakers en bridge dus niets veranderd.

Kan het niet komen door een update van de kant van Sonos? , die misschien wel werkt met de Boost ,maar stoort met de Bridge? (Probeer een beetje mee te denken).

m.v.g.

Reputatie 7
Badge +2

Er is ons op het moment niks bekend van de huidige software versie, kijkende naar de componenten die je in huis hebt.

De storing die ik zag op kanaal 6 was erg groot, het verbaasde me niks dat je de huidige problemen zo ervaarde met de storing die ik daar in terug zag.

Wil je toch verzoeken dit kanaal 11 even te testen, uiteraard graag nieuwe diagnose binnen 20 minuten als er toch problemen zijn om dat nieuwe nummer dan ons terug te communiceren.

Badge

Ok , ga het ff aankijken , zodra er weer een storing optreed laat ik het wel weten.

Dank je wel zover.

Badge

Wederom een uitval van de speaker , diagnose 1152779742.

Reputatie 7
Badge +2

Wederom een uitval van de speaker , diagnose 1152779742.

Toch is het verlies te groot, van Bridge naar Links, en ook van Links naar Rechts.

Van Bridge naar Rechts ziet er prima uit, dus denk dat we het in de buurt van de Linker Play:5 moeten zoeken.

Het kabel leggen tussen Links en Rechts zou verbetering kunnen leveren, maar zoals je aangaf bleven in die situatie de problemen.

Dit mede omdat de data uiteindelijk vanuit de Bridge bij de Linker draadloos word aangeboden alvorens het verspreid kan worden naar de Rechter.

Dat alle wifi-kanalen de zelfde storing doen weergeven, laat toch echt zien dat er iets fysiek in de omgeving staat wat de wifi bemoeilijkt.

Begrijp wat je aangeeft omtrent dat je niks zou hebben gewijzigd, maar mocht dit tegen de muur staan en er zijn buren aan de andere kant, dan word het lastig achterhalen wat voor storing er opeens aanwezig is.

Badge

Is het misschien een optie om de bridge te vervangen door de boost?

Ik zal het nog 1 keer proberen met een kabel tussen de twee speakers , maakt het nog uit hoe ik die aansluit of is elke ethernetpoort goed?

Reputatie 7
Badge +2

De storing die ik nu zie, op alle draadloze signalen, zou je ook ervaren bij de Boost die de wifi zou opzetten, storing op antennes en data-verlies is meestal aanwezig op alle apparatuur, kan goed zijn dat je eigen router z’n wifi de zelfde problemen zou ervaren.
Wel is dit een test waard, om de 2 Play:5 speakers op de wifi van de router aan te melden.

Je wilt via de Sonos-software naar: instellingen > Systeem > Netwerk >
Hier kun je de draadloze installatie knop indrukken, en kun je Sonos de wifi opnieuw inleren.
Als je de wifi aan Sonos geleerd hebt zal je de melding krijgen dat je de kabel weg kan halen, oftewel je kan de Bridge van het stroom nemen.
Je stereopaar zal dan gebruik maken van je eigen wifi ipv de Sonos-Net wifi die huidig door je Bridge word aangemaakt.

Mocht je op deze eigen wifi het zelfde probleem ervaren, dan weet je dat de storing nog aanwezig is, waarin je toch echt naar de omgeving zult moeten kijken bij (ik denk) je linker Play:5 speaker.

Over ‘t algemeen zien we liever Sonos-wifi in gebruik dan de eigen-wifi, maar het zijn 2 wifi signalen die mogelijk met elkaar kunnen storen, de kans op die storing is uiteraard al minder als je het draadloos kanaal gescheiden zou houden.

Dus bijvoorbeeld router op 1, terwijl je Sonos op 11 stond.

Maar mogelijk dat ‘t verzoek van hierboven toch een verandering in je huidige probleem-ervaring brengt.

Zie ook onze Community Post welke dieper ingaat op de 2 methodes van Sonos installeren.

Reageer