Beantwoord

Uitval Play 1

  • 11 April 2019
  • 9 reacties
  • 350 Bekeken

Ik heb nu al enige tijd het probleem dat mijn Play 1 in mijn slaapkamer uitvalt. Simpelweg niet aan gaat bij een ingesteld alarm of bij het luisteren van de radio opeens een paar minuten terug gaat of bij het luisteren van Spotify uit zichzelf naar een volgende nummer gaat.

IK heb van alles geprobeerd stekker eruit, ander kanaal, router uitgezet maar niks lijkt te helpen.

Vanochtend ook een rapport verstuurd (nummer 1898468114).

Wie kan helpen?

Eric
icon

Beste antwoord door Tim S 12 April 2019, 09:47

Bekijk origineel

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
De woonkamer zet de Sonos wifi op voor de rest wat draadloos staat.
Toch staan de Badkamer en Slaapkamer erg ver weg van deze Woonkamer.
De verbinding naar Donna is verder prima, maar de slaapkamer en badkamer wil je eigenlijk iets dichter in de richting van de woonkamer positioneren.
Of juist iets verder weg, zodat ze niet kunnen verbinden met de Woonkamer, en geforceerd met Donna zullen praten die als een schakel er tussen in zou staan.
Als de problemen blijven bestaan, raad ik wel aan ons even te bellen zodat we degelijk onderzoek kunnen doen.
Hoi Tim, dank voor je antwoord. Het is natuurlijk niet mogelijk de slaapkamer en badkamer iets dichter in de richting van de woonkamer te positioneren.Ik woon in een standaard eengezinswoning. Je zou toch zeggen dat e.e.a. normaal zou oeten kunnen functioneren.

Is het een idee om niet de playbar in de woonkamer via utp aan te sluiten maar mijn connect (die heb ik nog) op de slaapkamer?
Reputatie 7
Badge +2
Het is maar een test, je zou ook de speakers even tijdelijk naar de woonkamer kunnen halen om te zien of de problemen zich nog voordoen, als het zich toch nog voordoet weten we dat de afstand als probleem is uitgesloten en moeten we ergens anders naar kijken.
Ze staan wel op het randje qua afstand, vandaar mijn vorige bericht en advies.

Als de Connect meer centraal in huis zou komen te staan, en dus beter de wifi kan overbruggen naar de slaapkamer en badkamer, dan is dit ook een test waard.
OKe...nog 1 vraagje dan. Is het ook mogelijk (of wellicht zelfs goed) om en de playbar via utp in de woonkamer aan te sluiten en in de slaapkamer de connect via utp aan te sluiten.
Reputatie 7
Badge +2
Het is geen probleem om meerdere Sonos componenten te bekabelen in het netwerk.
Mocht je deze toestellen op een switch aansluiten, dan wil je er zeker van zijn dat deze het STP (Spanning Tree Protcol) ondersteunt, ook wel beschreven als IEEE 802.1D
Als dit niet op een switch zit, krijg je loops in je netwerk waarbij je internet kan wegvallen.
Top....ik ga het proberen.
Je hoort van me.
Thnx!!

Ik heb steeds 2 goed werkende play1-speakers in huis gehad die ook stereo gekoppeld waren. Sinds iemand een stekker van een van de speakers eruit heeft getrokken functioneert De andere helemaal niet meer.  Het witte lampje brandt continu en na opnieuw aanmelden zegt het systeem dat het de speaker al kent. In het systeemoverzicht wordt echter maar een enkele speaker genoemd. De bridge heb ik recent verwijderd. Wie heeft de oplossing? 

Reputatie 7
Badge +2

Ik heb steeds 2 goed werkende play1-speakers in huis gehad die ook stereo gekoppeld waren. Sinds iemand een stekker van een van de speakers eruit heeft getrokken functioneert De andere helemaal niet meer.  Het witte lampje brandt continu en na opnieuw aanmelden zegt het systeem dat het de speaker al kent. In het systeemoverzicht wordt echter maar een enkele speaker genoemd. De bridge heb ik recent verwijderd. Wie heeft de oplossing? 

Via de kamer-instellingen zou je het stereopaar moeten kunnen scheiden.

De ene is nu opzoek naar de andere die niet aanwezig is.

Als je het stereopaar uit elkaar zou halen, zal de speaker weer functioneel zijn en op zichzelf muziek kunnen afspelen.

Dat werkt niet. Ik heb twee play1 in een kamer.  Een gecombineerde  huiskamer eetkamer. En  steeds valt er een uit om na een tijdje weer aan te gaan. Soms verdwijnt er ook een uit het systeem. Dan probeer ik via ,product toevoegen de boel weer op gestarten. Wat dus niet lukt. Het ander product wordt niet gevonden. En van de play1 is aangesloten met een internet kabel en zou dus perfect werken om ze alle twee te laten functioneren. Dit gezeik duurt al meer dan een jaar. 
Hopelijk eindelijk een oplossing.

groetjes Jozef 

Aarlerixtel.   
 

Reageer