TV schakelt voortdurend tussen Sonos ARC en eigen speakers

  • 6 March 2022
  • 3 reacties
  • 436 Bekeken

We hebben een Philips 65OLED85412 tv die via HDMI Arc poort is aangesloten op Sonos ARC. TV en ARC hebben perfect samengewerkt sinds 1,5 jaar. Vorige week was er een tijdelijke stroomonderbreking, waarbij dus zowel TV als Sonos ARC even van het stroomnet zijn afgekoppeld geweest (terwijl ze daarvoor altijd in standby stonden). De stroomonderbreking gebeurde terwijl zowel Sonos ARC en de Philips-tv in stand-by stonden.

Sinds de stroomonderbreking hebben we het probleem dat wanneer je de TV aanzet, het geluid eerst even via Sonos ARC wordt gestuurd om na enkele seconden weer via de tv-speakers te lopen. Deze schakeling tussen Sonos ARC speaker en tv-speakers blijft daarna onverminderd doorgaan.

Ik las op dit forum dat ongeveer een jaar geleden dit probleem vaker voorkwam, ook met Samsung-tv’s, maar blijkbaar nu ook met andere merken. Hoe kunnen we dit oplossen? Ik vermoed dat dit ondertussen zowel bij SONOS als bij de community een gekend probleem moet zijn. Is er ook een gekende en effectieve oplossing hiervoor? 

Alvast bedankt!  

Ben


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Hoi @BenV 

Bij instellingen van de Philips tv
De speakers van de tv uitzetten.
Instellingen<>Geluid<>Geavanceerd<>Audio out (Audio-uitgang)<>TV luidsprekers uit.
Succes.

 

Hallo Simon -

Helaas, wanneer ik via Instellingen<>Geluid<>Geavanceerd<>Audio out (Audio-uitgang)<>TV luidsprekers uitzet, dan heb ik helemaal geen geluid meer, ook niet van de Sonos ARC.

Bij Audio out heb ik 3 opties (1) TV-speakers aan, (2) HDMI-audiosysteem en (3) TV-speakers uit. Optie 2 lijkt me de juiste, en wanneer ik even overschakel naar (1), opsla, en vervolgens weer naar (2), en opsla, dan lukt het weer voor zolang de tv aanstaat. De volgende avond lukt het niet meer.

Reputatie 7

Wat gebeurt er als je de TV en de Arc even weer van de stroom zou halen en dan eerst de TV weer aansluit en dan de Arc?