Vraag

TV geluid dmv connect naar play1

• 27 December 2017
  • 3 reacties
  • 337 Bekeken

Hallo, ik heb een connect gekocht met de bedoeling om het geluid van mijn tv AP te kunnen spelen via mijn set van 2 x de Play1.
Wanneer ik ga zoeken en mijn connect gevonden word moet ik deze een naam van ee; kamer geven? Dit snap ik niet, mijn connect is toch geen ruimte?
Kan iemand mij misschien even simpel zeggen hoe ik eea moet installeren?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Volgens mij maakt het niets uit welke naam je geeft. Dus TV voldoet prima.
Beetje bekrompen dus van Sonos? Er wordt hier om een ruimte gevraagd, maar men bedoeld du gewoon de naam van het product wat je wilt aansluiten?
Is het dat zo moeilijk om een handleiding leesbaar te maken?
Reputatie 7
Badge +2
De Play:5, Connect en Connect:AMP hebben allemaal een analoge audio ingang.
De Connect is gemaakt om een versterker op aan te sluiten, waar weer speakers op verbonden zitten.
De Connect:Amp is al een versterker, hier worden dus alleen speakers op aangesloten.
Wij gaan er vanuit dat mensen hun versterker en/of speakers in een bepaalde kamer hebben staan.
Dus de Connect zou een kamernaam krijgen waar de versterker zich bevind.

Weet wel dat dit een analoge ingang is welke weggelegd is voor audio bronnen ( CD-Speler, Etc) , niet audio/visuele bronnen.
Dit mede vanwege het feit dat de analoge audio ingang grote data is met geen buffer.
Dus als wifi iets tegen zit dan kan het geluid van de analoge ingang gaan stotteren.
Waarin wij adviseren de compressie aan te zetten.
Dit zorgt ervoor dat de audio verkleint word zodat dit makkelijker over de wifi te versturen is.
Waarin je 1 a 2 seconden vertraging zult ervaren.
Erg vervelend als je video materiaal hebt waarbij het niet lipsync is.
Dit is dan ook de reden dat we de Playbar en Playbase op de markt gebracht hebben, specifiek voor de TV markt.
Zou dus afraden om een TV op een analoge audio ingang aan te sluiten.
Het kan werken als wifi perfect werkt, het zal ook zeker werken als de Play:5 of Connect of Connect:Amp zijn eigen ingang afspeelt.
maar mocht het geluid van een analoge audio ingang naar een andere draadloze speaker verzonden worden per wifi, en u ervaart hier problemen mee dan komen we terug op het boven beschreven verhaal.
Wifi kan ook fluctueren, het ene moment werkt het misschien beter dan het andere moment.
Dus in sommige situatie's heeft het goed gewerkt om opeens problemen te geven, waarin wij weer terug zullen komen op de hierboven beschreven situatie.