Vraag

TV geluid Beam Gen 2

  • 17 November 2021
  • 4 reacties
  • 149 Bekeken

Badge

Soms, niet altijd zet ik mijn TV aan en het geluid van mijn Sonos Beam Gen2 doet het wel, dan niet, dan wel, dan niet totdat ik ben geforceerd alles volledig uit te zetten, en dan alles opnieuw aanzetten. Niet echt iets dat je verwacht van zulke dure spullen, toch?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

Dat hoort inderdaad niet. Helaas moet je Beam samenwerken met je TV en in die samenwerking gaat nog wel eens iets mis. Hoe zet je je TV aan? Vanuit stand by, of haal je de stroom eraf? Heb je de Beam via HDMI-ARC verbonden? Zijn er nog andere apparaten via HDMI met de TV verbonden? Komt dit gedrag ook voor als je die er eens af haalt?

Badge

Dat hoort inderdaad niet. Helaas moet je Beam samenwerken met je TV en in die samenwerking gaat nog wel eens iets mis. Hoe zet je je TV aan? Vanuit stand by, of haal je de stroom eraf? Heb je de Beam via HDMI-ARC verbonden? Zijn er nog andere apparaten via HDMI met de TV verbonden? Komt dit gedrag ook voor als je die er eens af haalt?

Ja, vanuit standby, verbonden via HDMI eARC, niet zozeer met de TV verbonden, wel via een One Connect Box, namelijk Ziggo Next en een Dune/Nvidia mediaspeler.

Reputatie 7

Kun je eens een tijdje proberen wat er gebeurt als je van de Ziggo Next CEC uitschakelt? Zie https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Ziggo-Next-HDMI-CEC-uitschakelen/td-p/83573

CEC-signalen van verschillende apparaten kunnen elkaar wel eens storen - de Next is een bekende bron van deze storingen. Uiteindelijk kan ook een CEC-killer nodig zijn.

Badge

Kun je eens een tijdje proberen wat er gebeurt als je van de Ziggo Next CEC uitschakelt? Zie https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Ziggo-Next-HDMI-CEC-uitschakelen/td-p/83573

CEC-signalen van verschillende apparaten kunnen elkaar wel eens storen - de Next is een bekende bron van deze storingen. Uiteindelijk kan ook een CEC-killer nodig zijn.

ZEKERRRR WETEN mensen worden er gek van. En, inderdaad de Next staat er bekend om, helaas weigert Ziggo daar wat aan te doen, ze zeggen dat het aan de TV ligt, dus TV is de schuldige. CEC killer had ik van de One Connect Box naar de Next, vanmiddag veranderd naar andersom, vanuit de Next eerst de killer, dan de HDMI kabel, die naar de One Connect Box ging, ben benieuwd straks.