Beantwoord

TV geluid alleen uit de playbar ( geen geluid uit 2 play 1 speakers aangesloten op een sonos connect

• 18 August 2018
  • 5 reacties
  • 3306 Bekeken

Badge
mijn sonos systeem bestaat uit een playbar ,aangesloten op de TV en router.
incl. 2x play 1 speakers ( stereo gekoppelt ) aangesloten op een sonos connect.
Tv speelt af op de playbar maar niet op de 2 draadloos Play 1 speakers
cd player speelt wel af op de speakers en playbar.
Hoe moet ik de sonos aansluiten om het TV geluid op playbar en 2x play 1 speakers incl. connect te krijgen?
icon

Beste antwoord door Frank N 21 August 2018, 11:33

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hi, je zou je Play1s en Connect moeten groeperen met je Playbar. Selecteer hiervoor in 'Kamers' de naan van Playbar en selecteer 'Groep'. Nu kun je de overige kamers toevoegen aan je Playbar.

Ik wijs je er wel graag op dat deze opstelling niet helemaal ondersteunt is en ervoor kan zorgen dat het geluid haperd op je Play1s en Connect.

Wil je nog een diagnose maken van het systeem zodat ik beter weet hoe alles van Sonos staat aangesloten?
Zo maak je een diagnose: instellingen, geavanceerde instellingen, diagnose verzenden en het resulterende nummer hier vermelden.
Badge
Bedankt Frank , het was mij gisteren gelukt om de Connect en Play1s te groeperen met de Playbar. het geluid hapert niet.
De diagnose van mijn SONOS heb ik verzonden onder het bevestigingsnummer 329687792
Hartelijk dankt voor uw reactie.
Reputatie 5
Badge +3
Dank je wel voor de diagnose. Je Play1 speakers staat niet als stereopaar maar als surround ingesteld. Je Play1 speakers werken dus in de huidige opstelling niet los van je Playbar.

Ik zie nu ook dat je Connect is gegroepeerd met je Playbar.
Badge
Dank je Frank , heb de PLay1 speakers als stereopaar ingesteld en geluid opnieuw getuned .
Het geluid is nu stukken beter en hoorbaar over al de speakers.
nog even een nieuwe diagnose toegestuurd. bevestigingsnummer 40413250
Hartelijk dank , Willem van der Meijde
Reputatie 5
Badge +3
Het staat er nu goed bij. Een kleine aanpassing nog: er staat WiFi-info ingesteld op je Sonos maar sommige dat is nu verbonden met netwerkkabels.

Dat betekent dat de speakers die niet met een kabel verbonden zijn foutief kunnen verbinden met het WiFi-signaal en dat is niet de bedoeling. Als je de volgende stappen wilt volgen dan kun je deze gegevens wissen:

https://support.sonos.com/s/article/3488?language=nl_NL