Beantwoord

TV geluid afspelen op Sonos Play 5? welk kabeltje?

• 6 December 2018
  • 3 reacties
  • 1979 Bekeken

Badge
TV geluid afspelen op Sonos Play 5; ik denk zelf aan een enkelvoudig digitaal kabeltje met aan de tv-kant ( optisch-token) en aan de Sonos play 5 kant een enkelvoudige jackplug 3.5.! Wie kan mij hierin goed adviseren? ( Conrad-kabeltje) art.nummer 807496
icon

Beste antwoord door Tim S 7 December 2018, 10:28

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Hoofdtelefoonuitgang op
Tv gebruiken (mini-Jack) en mini-jack op Play 5
Hoi,

Mijn advies. Niet doen. Geluid komt slecht door via de jack kabel. Heb uiteindelijk toen gekozen voor een playbase met 5 als surrounds. De nieuwe beam is wel een betaalbaar alternatief.

Ps synchronisatie met tv geluid is ook lastig.

Succes!
Reputatie 7
Badge +2
De analoge ingang van de Play:5, Connect en Connect:Amp is nooit gemaakt voor audio-visuele doeleinde, maar meer om een geluids bron op aan te sluiten zoals een CD-speler of andere bron.
Er zit een kleine vertraging op de analoge ingang, bij ongecomprimeerde instelling, mocht je problemen ervaren, zoals bijvoorbeeld dat het geluid gaat stotteren als je dit draadloos naar een andere kamer gaat streamen, dan zal Sonos je adviseren om de compressie op gecomprimeerd te zetten.
Dit comprimeren zal er voor zorgen dat de hele grote data van de analoge ingang kleiner word gemaakt zodat het makkelijker per wifi te verzenden is, maar zal voor een 2 seconden vertraging zorgen waarin je niet lipsync meer naar je programma kunt kijken/luisteren.
Ongecomprimeerd heeft ook al een vertraging, maar de vertraging word dus groter als je het geluid zou comprimeren.
Sonos heeft daarom de Playbar/Playbase en Sonos Beam op de markt gebracht, om de TV markt te kunnen ondersteunen.
Ben toevallig bezig met een Community Post specifiek omtrent Home Cinema, welke ik hopelijk volgende week online kan zetten.