Vraag

TV default op mute

• 14 maart 2020
  • 2 reacties
  • 126 Bekeken

Ik heb de tv aangesloten op de AMP met het doel zo nu en dan te gebruiken. (Muziek programma’s. Nu gaat de AMP altijd aan als ik de tv aanzet. Is dat standaard op mute te zetten? 

2 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

De Amp is juist bedoeld om altijd aan te staan, maar krijgt het seintje om aan te gaan van de TV via HDMI-CEC. Je zou HDMI-CEC in de instellingen van je TV uit kunnen zetten (en weer aan als je de Amp wilt gebruiken). Of de HDMI eruit.

Aan de andere kant: de Amp is echt heel goed, ook gewoon voor de TV. Niet toch eens proberen?

Reputatie 5
Badge +3

Ik zou niet de CEC instellingen van de tv gaan aanpassen hiervoor maar eerder het automatisch afspelen van de AMP in de Sonos app. Hierna kun je altijd aangeven dat je de AMP geluid van de tv wilt afspelen. Echter zal het geluid dan mogelijk niet uit de tv speakers komen.

De instelling staat onder Instellingen > Systeem > naam van de Beam’s kamer > Automatisch afspelen tv.

Persoonlijk zou ik ook aanraden om altijd de AMP te gebruiken maar mogelijk staan daarvoor de speakers daarvoor niet goed opgesteld qua hoe stemmen anders klinken.

Reageer