Vraag

Trueplay

• 27 juli 2020
  • 13 reacties
  • 289 Bekeken

Badge +1

Minpuntje voor Sonos:

Ik vind het erg jammer dat je de calibratie alleen met een Iphone/Ipad kunt uitvoeren

In mijn kennisen kring hebben ze allemaal een Samsung of ander merk.en geen apple.

Ik kan dus eigenlijk niet optimaal gebruik maken vd Sonos installatie en is ECHT een tekortkoming van Sonos dat ze zich alleen op de Apple focussen.

Of dit calibreren nou nut heeft kan ik helaas niet zeggen…

Gr Toine

13 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Het scheelt iets, maar verwacht zeker geen wonderen. Je mist niet heel veel, maar ik begrijp je teleurstelling wel.

Toch veel plezier gewenst met je Sonos.

Reputatie 5
Badge +3

De reden voor het feit dat Trueplay alleen met Apple kan is overigens dat er kennis nodig is over het gedrag van de microfoon. Het aantal Apple-toestellen is overzienbaar en dus is dat bij te houden. Er schijnen teveel Android-toestellen te zijn met teveel uiteenlopende microfoons en dus is Trueplay voor niet beschikbaar.  Een technische reden dus en geen focus op Apple....

Reputatie 4
Badge +3

Inderdaad zuur.

Anders als dat Difke schrijft, vind ik het wel degelijk een groot verschil tussen wel of geen Trueplay.
Mijn advies probeer iemand met een apple product te vinden

Badge

Ik heb een iPhone 5s geleend, maar ik krijg de optie trueplay nergens te zien.

Waar kan ik trueplay vinden?

Ik gebruik de S2 versie

Reputatie 5
Badge +3

In de Sonos app bij instellingen / systeem, kies dan je kamer en naar onder scrollen tot bij ‘ Sound ‘ daar zie je het staan.

Badge

Dank voor je reactie

Daar zie ik alleen maar eq, audio voor surround speakers en volume level staan

Reputatie 5
Badge +3

Hmm… zou de 5s te oud zijn voor de S2 versie.. Ikzelf gebruik de 11 en ervaar helemaal geen problemen.

Heb je de mogelijkheid om eens met een nieuwer model te proberen? En welke speakers heb je?

Maar het zou toch straf zijn moest de 5s te verouderd zijn. Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee.

Badge

Volgens mij is de 5s niet te oud , de Sonos ondersteund iOS 10, een er staat iOS 12 op

Het gaat nog om de beam, maar heb de ARC besteld,

Reputatie 5
Badge +3

Heb je een surround setup? Dan zou het toch moeten lukken.

Ik weet niet of het iets zal veranderen, maar soms kan het wel eens helpen om de app te verwijderen en opnieuw te installeren..

Misschien hebben andere forumleden er meer ervaring mee.

Hopelijk is het snel opgelost..

Badge

Ik heb inderdaad de surround opstelling.

Ga het opnieuw proberen om te stellen straks, dank voor je reacties

Reputatie 5
Badge +3

Is heel graag gedaan.

Hopelijk lukt het dan wel. Laat maar gerust iets weten straks.

Reputatie 5
Badge +3

Je moet wel inloggen voor dit soort aanpassingen.

Badge

Hartelijk dank voor de hulp.

Ik heb de iPhone opnieuw ingesteld, daarna de Sonos S2 App erop gezet.

Nu kwam wel de optie trueplay in beeld, en kon dit ook instellen.

Grappig is dat nadat de Sonos App het systeem had gevonden, ik gewoon trueplay kon uitvoeren zonder dat ik ingelogd was

Reageer