Track-informatie in de wachtrij onjuist

• 14 December 2014
  • 2 reacties
  • 774 Bekeken

Reputatie 2
Ben nieuw hier en wat rondgesneupt maar mijn onderwerpje niet gevonden.
Ik stream FLAC's vanaf een NAS met een Sonos Connect. Alles goed en wel maar in de wachtrij geeft de Sonos niet de bestandsnamen weer zoals ik die wil zien maar haalt hij blijkbaar trackinfo van Internet. Vaak gaat dat goed maar bij bv. de track 'Splinter' van Ozark Henry van de CD 'The Soft Machine' zegt Sonos in de wachtrij dat het gaat om het nummer 'Deixo' van Inimagos da HP (geen idee wie dat zijn) van de CD Amigos da Balada.
Kan deze zoekfunctie uitgeschakeld worden? Dus zodat de Sonos in de wachtrij alleen de bestandsnamen weergeeft.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Welkom op het forum, Erikonie!

Alles goed en wel maar in de wachtrij geeft de Sonos niet de bestandsnamen weer zoals ik die wil zien maar haalt hij blijkbaar trackinfo van Internet.

Sonos haalt de track-info niet van Internet, maar vanuit de tags van de muziekbestanden. Als Sonos dus de verkeerde informatie geeft, dan bevatten de tags verkeerde informatie. Een geschikt programma om tags mee te bekijken en bewerken is Mp3tag.

Kan deze zoekfunctie uitgeschakeld worden?

Er is geen zoekfunctie.
Reputatie 2
Verdomd ja, bedankt. Helemaal niet bij stil gestaan want ik doe niks met tags, niet bewust althans. De foute tags worden er blijkbaar door het rip-programma aan geplakt. Sonos valselijk beschuldigd;-)