Vraag

TP-link Deco

  • 19 November 2017
  • 11 reacties
  • 10919 Bekeken

Badge
Hallo, sinds vandaag een TP-link deco in huis. Krijg de playbase niet op de WiFi van dir netwerk. Iemand enig idee? Wel op de router, maar dan moet ik elke keer van netwerk wisselen om te app te gebruiken en de playbase te bedienen.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

11 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Zijn de 2.4ghz en 5ghz gescheiden (een andere naam). Je kan ook de TP-link als accespoint installeren (DHCP uit zetten) zodat je Sonos wel kan vinden als deze op de router werkt.
Badge
Ik heb de WiFi van de router uitgezet en de TP-Link met een ethernet aangesloten op de router. Met de TP-link een WiFi netwerk opgezet en die vondt de sonos wel, maar de koppeling lukt niet.
Reputatie 5
Badge +2
Stuur even een diagnose in en reply hier het bevestiging's nummer.
Badge
Gedaan. 8113874
Badge
Bij de password controle geeft de sonos app na lange tijd een foutmelding
Reputatie 7
Badge +2
Om Sonos op de TPlink in te kunnen laten loggen, zul je er zeker van moeten zijn dat deze op 2.4ghz wifi inlogt, En dat deze 2.4ghz de B en G modus aan heeft staan.
Soms forceert het N netwerk dat de B/G niet wil werken.
Tevens moet uiteraard het wachtwoord goed ingevoerd word.
Los hiervan, lijkt het me dat u wilt dat de TPlink een verlenging word van uw Netgear router, zodat het niet uitmaakt op welke wifi je inlogt.
Nu maakt je TPlink een eigen netwerk aan, waarin je nooit meer apparatuur gaat vinden wat op de netgear zit verbonden ( printers en andere randapparatuur ).
Lijkt me dat de configuratie even goed doorgenomen dient te worden, en uiteraard kunt u hier telefonisch contact met ons over op nemen.
Badge
Dank. Zal telefonisch contact zoeken.
Ik heb hetzelfde probleem, ik heb de TP-Link Deco M9. Hoe krijg ik de Sonos hierop aangemeld, en dan op 2.4 kanaal? Heb je hier een duidelijke uitleg voor, of moet ik daarvoor bellen, zoals in je reactie aangeeft? Op welk nummer?
Reputatie 7
Badge +2
Op het forum onder de hulp artikelen kun je terug vinden hoe je Sonos op een nieuwe wifi kan inleren.
Kijk ook graag het topic Sonos wifi vs Router wifi, welke uitleg geeft over de 2 manieren van Sonos installeren, en hoe we wifi versterking van andere merken niet ondersteunen.

Vandaag ook de TP-Link Deco M9 geïnstalleerd. Ging allemaal makkelijk totdat Sonos ging piepen. Nooit gehad (en gedacht)! Ik kon geen verbinding maken met mijn app terwijl de top 2000 vrolijk overal speelde, met de play knop kon ik wel uit en aanzetten  

mijn oplossing: ik had een bridge in het Ziggo router zitten.  In Het ziggo router had ik wifi uitgezet. Bridge eruit en een Sonos component (de connect) aan een Deco gekoppeld  dat ging goed maar ik zag maar 1 Sonos component en ik heb nog 4 anderen. Nu elke Sonos uit en weer aangezet  op koppel gedrukt en daar waren ze weer. Bertje omslachtig maar het werkt weer goed  

 

 

 

Wat bij mij werkte is de TP Deco M9 link netwerk kabel in de Sonos SL die creëert  zijn eigen netwerk en alles werkt nu stabiel.