Vraag

Toegang geweigerd of server niet gevonden, maar niet altijd.

• 8 March 2017
  • 3 reacties
  • 3019 Bekeken

Badge
Ik heb een Play:1 in een wifi-installatie, en de controller app op mijn laptop en op 2 smartphones.

Ik heb de muziek die op diezelfde laptop staat toegevoegd (ging eerst wat moeilijk maar lukte wel na het aanpassen van wat instellingen ivm delen...)

Aanvankelijk werkte alles naar believen, maar na een paar keer spelen en het maken van een aantal playlists, begon ik meldingen te krijgen dat de toegang tot de muziekbestanden geweigerd is, of dat er geen verbinding met de bibliotheek kan gemaakt worden omdat de server niet gevonden is. Dit zowel met de controllers op de smartphones, als met de controller op de laptop zelf. Ik zie wel de muziekbibliotheek en alles wat er in zit, maar krijg deze meldingen als ik iets probeer af te spelen.

De eerste keren werkte het wel weer terug als ik dan even wat radio speelde (dat werkt altijd), en dan weer wat muziek vanuit de bibliotheek in de wachtrij plaatste, maar nu gaat ook dat niet meer.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Krijg je een foutmelding te zien in de app. Stuur even een diagnose in en post je bevestiging's nummer hier.
Badge
De foutmeldingen variëren van 'server niet gevonden', 'geen verbinding met server' of 'toegang tot de server geweigerd'.

Ik heb een diagnose ingestuurd, bevestiging is 7185622.

Nadat ik de diagnose had ingestuurd probeerde ik opnieuw (om de juiste foutmelding te noteren), toen kon de app eerst geen verbinding maken met de app, en na even wachten ging dat wel en nu speelt hij de muziek wel af.

Dit weekend heeft hij ook weer een dag wel gewerkt, de dag erna wilde het weer niet meer lukken. Er is ondertussen niets aan de instellingen van het netwerk, het delen van de muziekmap of de firewall veranderd.
Reputatie 5
Badge +2
Pas even het wifi kanaal aan van de telenet router, deze staat momenteel op kanaal 11. Verzet hem naar kanaal 6. Wordt het afspelen altijd gestart vanaf de computer? Maak je gebruik van de standaard Windows firewall?