Vraag

Tips voor plaatsen Sonos speaker muziek

  • 27 March 2020
  • 8 reacties
  • 3973 Bekeken

Hi,

In mijn huiskamer wil ik sonos speakers ophangen om muziek te luisteren. Ik heb al een elektra aansluiting op plek 1 (zie afbeelding).

Daarnaast heb ik ook een beam onder mijn TV. (op plek 4 op de afbeelding)

  • Ik twijfel tussen één Play 5 (op plek 1).  Op die manier kun je samen met de beam voor een kamervullend geluid zorgen (alleen niet stereo).
  • Alternatief is twee Sonos speakers (waarschijnlijk Sonos One). Deze komt dan op plek 1 en 2 (of 1 en 3). 


Mijn vraag is:

Geeft één Sonos 5 icm met beam goed geluid? 

Of is een stereo paar toch mooier?

En is dan twee sonos One voldoende of toch moet ik toch gelijk voor twee Play 5's gaan? 

En waar raden jullie aan om deze op te hangen?

 

Ik ben benieuwd naar jullie tips.

 

 

 

 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Ik zou 2 One’s toevoegen aan je Beam ( voor surroundgeluid) en eventueel de Sub. 
 

Dan zou ik in een nieuwe kamer aanmaken met 2 x Play 5 ( in stereo klinkt altijd beter ) voor muziek.

Als ik moest kiezen voor de plaats zou ik ze boven 2 en 3 hangen (in de hoeken), indien mogelijk natuurlijk.

Je kan ze voorlopig even neerzetten en horen waar het voor jou het beste geluid geeft. Iedereen heeft een eigen smaak.

 

Hoi @Sjetro 

Hier een foto van mijn opstelling.

De twee Sonos 5  2 Gen stereo (verticaal) gekoppeld met de Sub.
Muziek gaat bij mij voor televisie kijken.
De twee Sonos One 2 Gen staan op standaards links en rechts van mijn bank.
Gekoppeld met de Beam.
 

Sonos

 

Reputatie 5
Badge +3

Knap setje 👍

Thanks voor jullie reacties.

Ik ga denk toch voor 2 play 5 speakers. En dan even testen waar ze het best kunnen staan/ hangen.

 

#simonsonos , jij hebt er ook een sub aan toegevoegd. Voegt dat veel toe? De play 5 hebben al redelijk goede lage tonen toch?

Grt, 

Reputatie 7
Badge +3

Mijn uitgangspunt zou zijn waar je het meest zit. Wanneer je het meest tegenover de tv zit dan is een stereo opstelling in het andere deel van de kamer ook niet-echt nodig en zou je kunnen volstaan met 1 play 5.
 

Wanneer het je echt om de muziek zou gaan, dan kan je, in het geval je tegenover de tv zit, niet om een opstelling als die van SimonSonos heen. Deze zou je dan, indien gewenst kunnen aanvullen met 1 speaker elders in de ruimte. 

Hoi @Sjetro @Erooij, en @Difke 

Dat is een goede keuze Sjetro, vooral als muziek belangrijk voor je is.
En hoe je het een en andere het beste wegzet is echt een kwestie van uitproberen.

Ik heb gekozen voor een optimale stereo beleving.
En dan is dit in mijn huis de beste oplossing. Het had beter gekund
(wat stereo opstelling betreft) maar de separatie is dik in orde op deze manier.

Wat de Sub betreft, deze is toegevoegd aan de Play 5 om dat ik nogal een jazz liefhebber ben. En daarin heeft de Sub echt een aanvullende functie
Zoals je misschien wel weet is de ritmesectie van essentieel belang in deze muziek soort.

Als voorbeeld de bas en de piano als ritme sectie en een blazer als solo artiest eronder of eroverheen spelend. Dan geeft de Sub echt wel een dimensie meer aan de muziekbeleving.

Maar de eerlijkheid gebied om te zeggen dat de Play 5 en de Play One prima boxen zijn met een mooi basgeluid (lage tonen).
Ook de  Beam heeft een prima bas (lage tonen) weergave.

Ik overweeg nog wel om er een Sub bij te kopen om een 5.1 surround beleving mogelijk te maken.
Gebaseerd op  de luiheid mijnerzijds om ieder keer de sub los te koppelen van de Play 5 en weer aan te koppelen aan de Beam.

Maar zoals geschreven is het een luxe overweging.
Ik heb ook op deze manier een prima set, toereikend genoeg voor mijn audiobeleving.

Wens jou veel succes met de keuzes die jij moet maken.

Gast, je wat een fijne set Sonos speakers heb je daar.

 

maar hoe je het ophangt met die plakgoten dat kan echt niet. Sorry ik vond dat iemand het moest zeggen. Als je zoveel geld te besteden hebt frees het dan ook netjes in en bel de stukadoor 

Hoi @Robertjan82 ,

Beetje zonde van het geld @Robertjan82 .
Ben bezig met een boerderij, en om nu hier nog van die drastische verbouwingen in te plannen.
Nee, dat geld heb ik besteed aan het kopen van een Sonos ARC.
De boerderij die ik aan het verbouwen ben heeft een schuur, die ga ik verbouwen tot bioscoop annex muziekkamer.
Dus ben ik op dit moment dik tevreden met mijn gootjes.
Die overigens niet geplakt zijn, maar dit terzijde.