Beantwoord

Tik in play 1

• 22 februari 2017
  • 17 reacties
  • 675 Bekeken

Ik heb twee play 1 samen met een playbar aangesloten op tv voor surround geluid. En wanneer de te aanstaat werkt het perfect. Echter wanneer geen geluid uit de boxen komt hoor je een zachte onregelmatige tik uit 1 van de play 1.
geluid is vergelijkbaar aan het tikken van een klok. Heeft iemand anders hier ook last van en heeft dit kunnen oplossen?
icon

Beste antwoord door Tim S 27 mei 2019, 10:44

Ook ik heb een tik in mijn play1 444024804

Dit topic is van 2017/2018.

Wil je vragen ons een email te sturen naar support@sonos.com.

Graag zien we in deze mail een diagnose tegemoet kort aangemaakt nadat dit tikkend geluid zich zou voordoen.

Ook vernemen we graag op welke speaker het tikkende geluid vernomen werd, de soundbar? de linker of rechter of beide achter speakers? of misschien allemaal tegelijkertijd?

We vernemen ook graag wat de zender is waar je naar kijkt, en wat het programma was wat werd weergegeven op deze zender. (reclame/film/praat programma?)

Bekijk origineel

17 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Zou je een diagnose in willen sturen als het tikkende geluid te horen is, post vervolgens hier je bevestiging's nummer.
Hallo Ryan A, de diagnose is verstuurd. het bevestiging's nummer is 7151787
Hallo. Is hier een oplossing voor? Ik heb hetzelfde probleem.
Reputatie 5
Badge +2
@peter.contant Wil je voor ons een diagnose maken terwijl het probleem voorkomt? Er is inderdaad een oplossing maar we hebben een diagnose nodig voor wat details.

@edwin g Wil je een nieuwe diagnose maken voor ons? Degene die je stuurde is helaas onbruikbaar doorgekomen.
Hallo BOB M. Het bevestigsnummer is 7802454.
BOB, ik heb nog een diagnose gemaakt: 7803196
Reputatie 5
Badge +2
@peter.contant Er staat een update voor je klaar die dit probleem oplost. Je kunt via de Sonos app bij instellingen kijken voor de update.

@edwin g wil je me een diagnose sturen of je Sonos ID willen geven? Sonos ID vind je in de instellingen bij info over mijn Sonos.
@Bob M. Dank je. Ik heb de update vanavond geïnstalleerd en tot nu toe nog geen getik gehoord.
@Bob M, ik heb hetzelfde probleem. Diagnosecode is 7869563 en is verstuurd
Reputatie 5
Badge +2
@Sam80 Ook voor jou staat de update klaar. Via de instellingen in de Sonos app kun je het systeem updaten.
Ik zit met precies het zelfde probleem als Edwin G.
Wat kan ik hier aan doen?
Ik heb het alleen met de televisie, niet met spotify of radio.
Diagnose code is 750847573
Reputatie 5
Badge +2
De diagnose laat zien dat de PLAYBAR twee ethernetkabels heeft. Zou je 1 weg willen halen, dit omdat de extra kabel een loop veroorzaakt. Als deze eruit is, herstart dan even het Sonos systeem door deze 10 seconden uit het stroom te houden en test vervolgens het geluid. Is de PLAYBAR met de TV bekabeld of via een converter?
Hey Bob, ik dacht dat de 2 utp poorten voor de doorlas naar de TV waren voor internet.
Ik heb nu de TV via WiFi gedaan en alleen de Sonos op de kabel.
Tot nu toe het probleem niet weer gehoord.
Wellicht dat ik het met een switch er voor wel kan.
Reputatie 5
Badge +2
Super, soms werkt het en soms ook niet, misschien komt het ook doordat de TV de wifi gegevens in zijn geheugen heeft. Mocht het probleem zich vaker voordoen laat ons dat dat weten zodat we dit verder kunnen onderzoeken.
Reputatie 7
Badge +2

Dit topic is van 2017/2018.
Wil je vragen ons een email te sturen naar support@sonos.com.

Graag zien we in deze mail een diagnose tegemoet kort aangemaakt nadat dit tikkend geluid zich zou voordoen.
Ook vernemen we graag op welke speaker het tikkende geluid vernomen werd, de soundbar? de linker of rechter of beide achter speakers? of misschien allemaal tegelijkertijd?
We vernemen ook graag wat de zender is waar je naar kijkt, en wat het programma was wat werd weergegeven op deze zender. (reclame/film/praat programma?)

Reageer