Beantwoord

Terug naar router wifi

• 9 juni 2019
  • 15 reacties
  • 540 Bekeken

Badge
Ik heb om te proberen of mijn Sonos in de tuin kan werken de wifi omgezet van router wifi naar Sonos Wifi.
Om dat het niet werk in de tuin, wil ik de wifi weer terugzetten naar router wifi. Wie kan mij daarbij helpen?
Ik heb de wifi uitgezet en weer aangezet, maar dat wil helaas niet helpen.
Alvast bedankt voor de hulp.
icon

Beste antwoord door Tim S 14 juni 2019, 10:06

Sonos kent de wifi gegevens van je Ziggo modem niet.
Je wilt eerst de draadloze installatie via de geavanceerde instellingen doorlopen.
Als hier problemen in naar voren komen, dan word of het verkeerde wachtwoord gebruikt, of de Ziggo modem werkt niet op de 2.4ghz B/G band.
Als de wifi wel goed aan Sonos is gegeven, dan kan je de ethernet kabel uit de Playbar halen, en zou de huiskamer en keuken draadloos moeten verschijnen met de WM:1 instelling.
Bekijk origineel

15 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Heb je de stappen van deze link al geprobeerd: https://support.sonos.com/s/article/3209?language=nl_NL
Badge
Ja, ik heb dit andersom gedaan omdat ik eerst een WM=1 installatie had en een W=0. Heb beide sonos producten omgezet naar WM=0, maar nu kan ik niet meer terug. Heb deze stappen opnieuw uitgevoerd, maar ik kan mijn wifi met het bijbehorende wachtwoord niet meer zien. Sonos blijt op W=0 staan. Ook al ik wifi uit zet of opnieuw aanzet.
Bedankt voor het meedenken.
Reputatie 5
Badge +2
Heb je de ethernetkabel al uit Sonos gehaald? Probeer dat nog even, als de wi-fi gevens nog in Sonos staan zal het system automatisch overschakelen zodra de ethernetkabel verwijderd wordt.
Badge
De ethernetkabel zit in de playbar. De Sonos one wil ik graag omzetten naar de router wifi. Dan kan ik jouw oplossing daarvoor gebruiken?
Badge
Oh ja, was ik vergeten te zeggen: als ik de playbar van de stroom af haal dan vindt de sonos one geen Wi-Fi. Is de stroom eraf niet hetzelfde als de de ethernet kabel eruit?
Reputatie 7
Badge +2
Zie graag een diagnose tegemoet van de installatie.
Zo kunnen we wat concreter zijn over je huishouden en waar het mogelijk mis gaat.

Als je de wifi aan Sonos hebt gemeld, en je zou de ethernet kabel uit de Playbar halen, of de Playbar stroomloos maken, dan zouden de andere componenten op de ingeleerde wifi moeten verbinden.
Tenzij de One's als surround ingesteld staan, en dus afhankelijk zijn van hun Playbar.
Badge
Diagnose nummer is 937847823.

Bedankt.
Reputatie 7
Badge +2
Sonos kent de wifi gegevens van je Ziggo modem niet.
Je wilt eerst de draadloze installatie via de geavanceerde instellingen doorlopen.
Als hier problemen in naar voren komen, dan word of het verkeerde wachtwoord gebruikt, of de Ziggo modem werkt niet op de 2.4ghz B/G band.
Als de wifi wel goed aan Sonos is gegeven, dan kan je de ethernet kabel uit de Playbar halen, en zou de huiskamer en keuken draadloos moeten verschijnen met de WM:1 instelling.
Badge
Tja en dat doet hij dus niet.
Als de playbar van de ethernetkabel af is wordt er naar wifi gezocht en dan geeft de app aan dat er geen wifi gevonden is.
Router uitgetrokken en opnieuw laten opstarten. Wifi wordt weer niet gevonden. Dan wordt er gezegd neem contact op met Sonos???
Ik weet het niet meer. De 1e keer installeren ging zo gemakkelijk, en de wifi van router wifi omzetten naar sonos wifi was ook heel gemakkelijk, maar nu ik terug wil is het niet meer mogelijk.
Wat kan ik nog meer doen?
Badge
Ik ben nu zo ver dat als de playbar aan staat ik sonos wifi heb, en als de playbar uit staat ik router wifi heb op de sonos one.
Ik heb hiervoor een nieuwe draadloze verbinding gemaakt (eerst deed hij dat niet en nu opeens wel. Heel vreemd.) en nu kan ik de one in elk geval aanzetten als de playbar uit staat. Dat is voor mij in elk geval een goede oplossing.
Bedankt voor het meedenken.
Reputatie 3
Badge +2
Hoezo “aan” of “uit”? Sonos-apparaten staan toch altijd aan?
Badge
Behalve als je ze van de stroom af haalt. 🙂.
Reputatie 4
Badge +3
Ik zou niet aanraden om je producten van het stroom te halen, helemaal als andere speakers afhankelijk zijn van de Playbar voor hun draadloos signaal en daarna moeten overschakelen naar een router voor de data. Maar je bent vrij om te doen wat je wilt met je producten. Dit kan voor verbindingsproblemen zorgen mochten de speakers niet met de Playbar verbinden wanneer deze aanstaat.
Badge
IK had eerst een installatie met router wifi, maar heb dit omgezet om te kijken of ik dan de sonos wifi tot in de tuin kon hebben, maar dat was niet zo. Daarna heb ik geprobeerd om weer terug te gaan naar router wifi, maar dat lukte helaas alleen maar op de manier zoals hierboven beschreven.
Vandaar dat de one op dit moment steeds omschakelt. Als je de oplossing hebt dat de one weer altijd via de router wifi kan (ook als de playbar wel aan staat) dan hoor ik dat graag.
Reputatie 7
Badge +2
Als er geen ethernet kabel in een Sonos component zit, dan heeft alle Sonos alleen de mogelijkheid de router z'n wifi te gebruiken als dit goed in Sonos ingesteld staat.
Als je toch problemen blijft houden, bel ons dan even, want dit loopt al per 9 juni en als ik je reactie zo lees is het volgensmij nog niet helemaal duidelijk.

NL: 0800 555 1234
BE: 0800 644 44
Beide gratis te bereiken van 10:00 tot 18:00 op werkdagen.

Reageer