Beantwoord

systeem hapert met Boost

  • 12 January 2021
  • 12 reacties
  • 329 Bekeken

Badge

Goedemiddag,

Sinds een aantal dagen heb ik een Boost in mijn systeem geplaatst, met de hoop op betere stabiliteit. 
In het begin was ik heel hoopvol, maar nu hapert het systeem nog steeds regelmatig.

Hierbij verschijnen diverse meldingen over ‘systeem niet bereikbaar’ of netwerkbuffer te laag. 
Een blik in mijn router geeft aan dat de Boost een beschikbare snelheid heeft van 100 Mb/s en dit geldt ook beiee gekoppelde Play:1 speakers.
 

Ik heb een diagnose toegezonden met nummer:

1718634074

Een ander bijkomend nadeel is dat de S2 app niet alle instellingen onthoudt zoals afgespeelde radiostations e.d. 
 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem. Zit het probleem in mijn netwerk? Mijn telefoon? Mijn router? 

Groet, 

Niels van IJzendoorn

icon

Beste antwoord door Eddie the Eagle 13 January 2021, 09:11

Bekijk origineel

12 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Kun je eens delen hoe je netwerktopografie in elkaar zit ? Tevens de WM waardes in settings→ systeem→ info.

Badge

Hoi,

Dat kan ik zeker. De WM waarde is ‘0’. 
Zie onderstaand de foto’s. In het begin dacht ik dat dit niet goed was. Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee kan houden?

Gr. Niels

Reputatie 6
Badge +3

nee, die setup is prima, WM:0 is SonosNet, zo hoort het.

Heb je het probleem bij alle services ? Spotify, TuneIn, Eigen muziek ?

Staan je speakers & Boost redelijk dicht tov elkaar ?

Badge

Radio luister ik via de Juke als service. Daar zit veelal een storing. Met name in het switchen van radiozender, maar ook dat een zender ineens stopt en dan niet langer beschikbaar is. Zie onderstaande afbeelding. Daarnaast is het ook zo dat bij het aan/uit schakelen of wisselen van de speakers per ruimte de besturing via app niet soepel is. “Kan geen verbinding maken met Sonos product” bijvoorbeeld. Deze storing is dan weer niet ‘service-gerelateerd’. Ik heb zojuist wel Juke als service opnieuw toegevoegd en geautoriseerd, mogelijk zit hier het probleem in.

Andere services als Spotify kan ik niet goed beoordelen om eerlijk te zijn, die luister ik te weinig hierop. 

De speaker van de woonkamer staat hemelsbreed op 1,5 meter en die van de keuken op 7 meter ongeveer, zonder noemenswaardige obstakels van dikke betonwanden o.i.d. 
Mocht je nog meer tips/trucs hebben hoor ik het graag :relaxed:

 

Reputatie 6
Badge +3

Kun je eens hier doorgeven hoe je netwerk (WAN/LAN/Wifi) er uiztiet ? Welke provider en apparatuur gebruik je ?

Badge

Goedemorgen, 

De internetverbinding is van Ziggo met een Connectbox. Op deze box zijn drie van de vier uitgangen bedraad benut, te weten:
op 2: WiFi Booster (zolder)
op 3: Ziggo Mediabox Next
op 4: Sonos Boost.

Daarnaast zijn het 2.4 en 5 GHz WiFi netwerk actief met hierop aangesloten enkele telefoons, laptops, etc..

In de instellingen van de Connectie Box zijn geen dingen aangepast mbt tot IP4v en MAC filtering oid; niks spannends zeg maar..

Reputatie 6
Badge +3

mmm, dat is verder keurige setup hoor, ik kan hier niet veel van bakken. Het enige dat nog in me opkomt is dat het ene radiostation het beter doet dat het ander, heeft niets met jou te maken. Ik zou eens proberen een stabiele zender zoals de NPO zenders voor langere tijd af te spelen via TuneIn en kijken wat er gebeurt. Als ie uitvalt nog eens een diagnose insturen en dan toch maar eens direct met Sonos contact opnemen. Als me nog iets invalt, zal ik dat hier achterlaten.

Badge

Dank voor je hulp en meedenken voor zover.

Ik ga TuneIn eens proberen om te kijken wat dat allemaal oplevert. 
Nogmaals dank!

Badge

Goedenavond,

Hierbij een update van de werking. Het is een paar weken goed gegaan, maar sinds een paar dagen weer waardeloos 🤬🤬. 
TuneIn die heel veel hapert, tot extreme ergenis en zelfs meldingen ‘kan geen verbinding maken met TuneIn/Juke.

De situatie begint een beetje hopeloos te worden. Kan dit hele goede ook te maken hebben met de Connect Box van Ziggo? Is een aparte router mogelijk de oplossing? 
 

De laatste diagnostiek is bekend onder nummer 1386067328.

Gr. Niels

Reputatie 6
Badge +3

Tja, tot mijn grote verbazing wordt de CB niet ondersteund, zie hier.

Ik sluit niks uit maar moet eerlijk zeggen dat Sonos bij mij altijd goed gewerkt heeft toen ik CB nog in router mode had. Desalniettemin was CB in bridge mode zetten en een 3rd party router & switches er achter zetten een van de betere beslissingen die ik heb genomen mbt mijn thuisnetwerk. De belangrijkste redenen waren:

  • ziggo mag tot aan huis meekijken maar niet daarbinnen
  • heavy duty tegelijk thuiswerken, streamen, gamen, downloaden, daar is CB niet voor gemaakt
Badge

Eddy the Eagle, 

Dank voor je snelle reactie. 
Kijk, dat wordt mijn vermoeden toch bevestigd. Wel vreemd dat dit niet ondersteund wordt, dan helaas toch maar zelf investeren.

Heb je toevallig nog betaalbare tips voor een 3rd Party router?

Gr. Niels

Reputatie 6
Badge +3

Eddy the Eagle, 

Dank voor je snelle reactie. 
Kijk, dat wordt mijn vermoeden toch bevestigd. Wel vreemd dat dit niet ondersteund wordt, dan helaas toch maar zelf investeren.

Heb je toevallig nog betaalbare tips voor een 3rd Party router?

Gr. Niels

Als je 10 mensen dit vraagt, krijg je waarschijnlijk 10 verschillende antwoorden  dit is die van mij. Vorige week even in de aanbieding voor 70 eur maar 100 is de normale prijs. Let wel, dit is een router die gemaakt is als router, dus geen wifi, geen 4 lan poorten, alleen router/firewall maar dan wel een goede instapper, geen tp-link of andere crap. Die kun je uitbreiden met access points, switches en evt beheerserver. De beheersoftware kun je ook op een laptop zetten.

Reageer