Systeem hapert erg bij afspelen via Spotify. 6 speakers haperen onafhankelijk van elkaar.

  • 13 June 2022
  • 5 reacties
  • 1508 Bekeken

Ik heb 6 speakers. 2 Ikea Symfonisk Lamp en 4 Symfonisk boekenplank speakers.
Heb de lampspeakers als stereo paar ingesteld. 

Bij het luisteren naar de radio (Tunein) is er niets aan de hand. Op het moment dat ik een nummer op Spotify wil beluisteren haperen 1 of meerdere speakers. Zelfs diep in het nummer. Het is echt zo onstabiel dat het niet te beluisteren is en ik het hele Ikea / Sonos setje zo het huis wil gooien.
Muziek zou ontspannend moeten werken toch? Maar dit is…….

Alles is ge-update naar de nieuwste firmware (voor als iemand erover begint)
Alles ook al een keer opnieuw aangemeld.
App laatste versie
(Stekker eruit en weer terug ook gedaan ;-)

Weet het niet meer met deze set…..


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Storing bij streamen betekent vaak wifi interferentie. Helaas zeg je niets over je wifi en hoe je set aangesloten is. Heb je Sonos al eens gebeld?

Hoi,

Dank voor je reactie.
Ik heb een Unifi wifi netwerk.

1x UniFi Secure Gateway
1x UniFi Cloud Key gen 2
1x UniFi AP AC Long Range
1x UniFi AP AC Lite

2.4Ghz Netwerk en 5Ghz Netwerk

Standaard staan de Symfonisk speakers op het 2.4Ghz netwerk. 5Ghz gebruik ik voor alle pc’s en smartphones / tablets.

Op beiden netwerken hetzelfde issue (interferentie echt lager dan laag)
Zelfs een eigen 2.4 en 5 Ghz voor Sonos geprobeerd (geen ander apparaat op het netwerk) en precies hetzelfde.

Ook nog geprobeerd alle andere apparaten die WiFi nodig hebben uit te zetten en de buren tijdelijk uit te schakelen. Niets. Nog precies hetzelfde probleem helaas. 

Mvg.

Raymond

 

 



 

Reputatie 7

Niet het meest eenvoudige netwerk dus. Heb je al eens geprobeerd om één Sonos device (geen surround of Sub) bedraad aan te sluiten? Of evt. een Boost? 
 

Sonos kan je anders misschien wat instellingen voor de Unifi’s influisteren.

Thanks! 

Maar waarom streamt hij Tunein wel goed. Zonder problemen elke speaker werkt dan top.
Ik zal nog een andere streaming dienst uitproberen. Kijken wat het systeem daar doet. 

Overigens is het best een standaard netwerk hoor. 

 

 

Reputatie 7

Een standaard netwerk is de router van je provider en verder niets. Die van jou is daar wel een paar stapjes hoger….

De probeer ook eens wat ik eerder zei en bel evt. eens met Sonos.