Beantwoord

Synology DSM 7 beta muziek map onbereikbaar via Sonos app

  • 9 December 2020
  • 29 reacties
  • 2005 Bekeken

Badge +1

Hoi,

Deze week zowel de sonos app geupdate naar de laatste versie, alsook de synology DSM 7 beta geïnstalleerd. Sindsdien kan ik niet meer connecteren naar mijn muziek map op de NAS.

als test heb ik op een oude nas (DSM6 / DS110j) een map aangemaakt, en deze kan ik wel perfect configureren.

De mappen op de DSM 7 synology nas blijven onbereikbaar via de sonos app.

Als ik via mijn iMAC verbinding maak kan ik wel perfect deze mappen benaderen.

Op de NAS is SMB V1 ingeschakeld.

Toch blijf ik foutmelding krijgen om de user en paswoord na te kijken wanneer ik de folder wil mappen in de sonos app.

Een nieuw paswoord aanmaken of zelfs een volledige nieuwe map haalt niets uit… iemand met hetzelfde issue ? of die een oplossing weet ? …

(ook admin user wil hij niet aanvaarden in de sonos app)

icon

Beste antwoord door Theo T 7 February 2021, 10:00

Bekijk origineel

29 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Ik kreeg gisteren ook de mail om DSM7 beta te installeren. Nu weet ik weer waarom ik het niet ga doen. Kun je niet terug naar v6 ? Ik weet dat je normaal gesproken niet kunt downgraden maar geldt dat ook hier voor een beta ?

Ik ben ook bang dat community apps niet meer werken zoals Nzbget.

Badge +1

downgraden lukt niet, vreemde is dat bij de early release (pré-beta) dit wel werkte… ticketje bij synology aangemaakt voor onderzoek...

Badge +1

Synology support heeft dit zonet opgelost.

 

Blijkt dat ze voor een betere veiligheid in de nieuwste beta geen SMB1 meer ondersteunen.

@Sonos  Please support SMB V2 or V3 !

Reputatie 6
Badge +3

Of je draait een Plex server op je Syno; geen gezeur meer met 65K limiet en SMB. Werkt hier prima met 100K tracks. 

Badge +1

goede tip, moet ik misschien eens bekijken om dat ding te installeren…. en zien of dat even vlotjes werkt als de sonos app

Reputatie 6
Badge +3

Dat werkt prima en vlot; je gebruikt gewoon de Sonos app hoor. Als de server online is (remote access inschakelen anders werkt het niet), dan maak je de service aan binnen Sonos zoals je elke service aanmaakt.

Klein minpuntje is de afhandeling van artiesten uit various artist albums, die moet je zoeken in de nummers ipv in de artiesten maar er is een workaround.

zoek bij synology naar de smb service app en installeer deze op je nas SMBService-x86_64-4.10.18-0188.spk voor mijn type nas. Hierna is de map weer berijkbaar voor je sonos

zoek bij synology naar de smb service app en installeer deze op je nas SMBService-x86_64-4.10.18-0188.spk voor mijn type nas. Hierna is de map weer berijkbaar voor je sonos

Mag ik vragen waar je dan moet zoeken. Ik heb bv een 216play met dsm7 erop en ook dit probleem. 

DSM 7.0 Beta – Download Center (synology.com)

kies hier je type nas en druk op verder. klik hier op packages en scrol naar smb service en download deze. log in op je nas en ga naar package center en installeer je download handmatig (knop rechts boven in) dan komt smb service er bij. hierna werkte het weer naar behoren bij mij. en kon je de link in sonos app weer vinden.

DSM 7.0 Beta – Download Center (synology.com)

kies hier je type nas en druk op verder. klik hier op packages en scrol naar smb service en download deze. log in op je nas en ga naar package center en installeer je download handmatig (knop rechts boven in) dan komt smb service er bij. hierna werkte het weer naar behoren bij mij. en kon je de link in sonos app weer vinden.

Dank voor je antwoord, hier zie ik nu:

SMB Service

4.10.18-0188

Deze versie is volgens mij hetzelfde als wat met DSM7 word geinstalleerd, ook deze nu handmatig geïnstalleerd maar blijf hetzelfde probleem houden. Als ik dan naar de release note kijk zie ik punt 7 “ The default minimum SMB protocol is changed from SMB1 to SMB2 after reinstalling DSM” 

Lijkt er op dat SMB1 waar Sonos mee werkt niet meer word geïnstalleerd. Heb jij een andere versie SMB servervice?

 

SMBService-x86_64-4.10.18-0189 daarna wel even kijken bestanden service smb geavanceerd max smb op smb3 en min. smb op smb1.

daarna kom ik de nas weer vinden in de sonos app

Nadat ik bij Synology SMBService-x86_64-4.10.18-0189 heb gevonden en deze geinstalleerd werkt het bij mij ook weer. Thanks voor de tip.

Graag gedaan. Zo helpen we ook andere gebruikers Nas / Sonos. Fijn sneeuw weekend:stuck_out_tongue_winking_eye:

Bovenstaande allemaal gedaan maar krijg nog geen toegang via de Sonos app terwijl ik er via de pc wel gewoon bij de netwerkmap kan. In het smb logboek staat:

 

Bovenstaande allemaal gedaan maar krijg nog geen toegang via de Sonos app terwijl ik er via de pc wel gewoon bij de netwerkmap kan. In het smb logboek staat:

 

Idem hier. SMBService geinstalleerd. Via de app kan ik de muziekbibliotheek niet toevoegen. Sonos app nieuwste versie en Synology DSM7.0

Badge +1

ik had ook problemen na de update, ik heb alle gekende library’s uit sonos verwijderd, en opnieuw toegevoegd om vervolgens een volledige nieuwe library scan te laten uitvoeren.

 

Hiermee werkte het terug zoals voorheen.

Helaas werkte het opnieuw toevoegen niet.

Heb nu Plex geïnstalleerd om zo (tijdelijk?) weer toegang tot mijn muziek te krijgen.

Reputatie 7

SMBservice ook op v1 gezet?

Ja, min SMB1, max SMB3

Badge

Hetzelde probleem hier, muziekbib Synology Nas verwijderd. Vervolgens opnieuw aangemeld.

Melding: gebruikersnaam/wachtwoord niet juist.nieuwe gebruiker met naam en wachtwoord aangemaakt maar heeft eveneens geen effect. 

SMB1 en SMB3 stond goed voor de zekerheid opnieuw geselecteerd.

DSM7 eerder deze week geïnstalleerd, sindsdien het  beschreven probleem.

Is er al een oplossing?

Nee, nog geen oplossing anders dan door Plex te gebruiken.

Badge

Marco,

Dank voor je reactie, dan maar met Plex aan de slag.

 

groet Aba

Hallo!

Geen idee of iedereen al een antwoord heeft, maar dit heeft het bij mij gefixt!

https://mariushosting.com/fix-synology-dsm-7-smb-clients-get-disconnected/

Badge

Hallo!

Geen idee of iedereen al een antwoord heeft, maar dit heeft het bij mij gefixt!

https://mariushosting.com/fix-synology-dsm-7-smb-clients-get-disconnected/

Dit was het vinkje dat ontbrak bij mij ! werkt perfect nu terug ! 

Graag gedaan. Zo helpen we ook andere gebruikers Nas / Sonos. Fijn sneeuw weekend:stuck_out_tongue_winking_eye:

Nadat ik de release versie heb geïnstalleerd weer het probleem dat de smb service niet werkt, Helaas SMBService-x86_64-4.10.18-0189 niet meer kunnen vinden, kan jij mij hier nog aan helpen, heb je die toevallig nog?

Reageer