Symfonisk snelheid


Hi,

Ik heb 3x Sonos One en die geven een snelheid aan van 130Mb/s. Voor muziek streamen meer dan afdoende dus. Ik heb echter ook 2x een Symfonisk van Ikea en die gaan maximaal tot 24Mb/s en die snelheden schommelen heel erg. Het zit met name tussen 1 en 11 Mb/s . Dit heeft tot gevolg dat de boxen soms (lees: vaak) wegvallen totdat de connectie weer hersteld is.

Nu zag ik dat de One de PHY Mode heeft van 802.11 a/n en de Symfonisk 802.11b/g Is dit ook aan te passen voor de Symfonisk?

Ik heb een Ziggo aansluiting (300/30) met een Connectbox Arris.


13 Reacties

Reputatie 1
Badge +2

Hallo @Mapper en welkom op onze Sonos Community!

 

Wat de snelheid betreft, hangt deze af van de WiFi-omgeving in de buurt. Als er in de buurt een drukke WiFi-omgeving is, heb je grote kans op WiFi-verstoring waardoor de data meermaals gestuurd moet worden naar de speaker. Hiervoor kan je contact met onze klantenservice opnemen en op basis van een diagnose bekijken hoe de verbinding loopt.

De WiFi-standaarden van de speakers kunnen niet aangepast worden. Maar we waarderen wel de feedback en ik zal dit zeker doorsturen naar het development-team.

 

Wat de Ziggo Connect Box ARRIS betreft, wil ik je informeren dat deze officieel niet-ondersteund is met Sonos, aangezien het aantal problemen die deze router kan veroorzaken. Hier vind je meer informatie over.

 

Hi,

Dank voor je antwoord.

mbt de Arris-router geeft Sonos aan dat je of alle Sonos producten draadloos of bedraad moet instellen. Ik heb meerdere AP-s op mijn Connectbox aangesloten en vervolgens dit netwerk een eigen SSID gegeven en de Sonos-devices hier draadloos aan gekoppeld. Maw; ze zijn allemaal via de AP’s aangesloten. Echter ‘denkt’ de Connector dat alles bedraad is.

Kan dat ook oorzaak van verlies van pakketjes zijn? Het ziet er dan zo uit.

en terwijl ik dus niets direct bekabeld heb, behalve de AP’s (de airports staan allemaal in bridgemode). Is hier omheen te werken? (al bedenk ik me nu terwijl ik schrijf, dat dit meer voor Ziggo is...)

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb meerdere AP-s op mijn Connectbox aangesloten en vervolgens dit netwerk een eigen SSID gegeven en de Sonos-devices hier draadloos aan gekoppeld. Maw; ze zijn allemaal via de AP’s aangesloten.

 

Ik zou me niet zo`n zorgen maken over die Arris en ook niet over de weergave van bekabeld. Wat een probleem zou kunnen zijn, zijn je meerdere AP`s. Sonos kan dan gaan roamen tussen de AP`s en dat geeft mogelijk die uitval. Ik weet niet welke AP`s je hebt, er zijn wifi systemen die ondersteunen fast roaming en multicast enhancement. Als je dat niet hebt of weet, dan zou ik toch eens nadenken om 1 van je Ones direct te bekabelen aan je router dan wel een Sonos Boost te kopen. Sonos maakt dan een eigen draadloos netwerk aan en je AP`s worden niet meer gebruikt.

Hi,

Ik kwam erachter dat als ik de naam van de Symfonisk aanpas, de ellende begint. (heel vreemd). Als ik de naam terug verander in de oorspronkelijke naam, die vanaf het begin gegeven is, blijft het stabiel…. Nu 2 dagen nergens last van en genieten dus. Hier kwam ik per ongeluk achter, doordat hij opeens uit zich zelf weer de oorspronkelijke naam aan zichzelf had gegeven. Al lijkt het mij wel vreemd dat de naam van het apparaat invloed kan hebben op de connectiviteit….

Ik hou het in de gaten en kom erop terug als ik toch nog issues ga ondervinden.

dank voor het meedenken lig!

helaas te vroeg gejuicht.. Op het moment dat ik op ‘ verstuur’ drukte, viel hij weer weg…..

Reputatie 6
Badge +3

Die naam mag echt niks uitmaken.

Reputatie 6
Badge +3

Haperende Sonos is bijna altijd terug te herleiden naar (conflicten in) je thuisnetwerk. De eerder genoemde AP roaming kan zo`n probleem zijn. 

Ik ga dit uitzoeken mbt de AP-roaming. Het zijn al wat oude Airports van Apple, dus fastroaming etc zullen ze niet doen denk ik. 

Ik ga proberen of ik ze allemaal op de AirPort Extreme kan zetten ipv verspreid door het netwerk.

Reputatie 6
Badge +3

Ik ben niet heel bekend met Airports maar volgens mij is het principe daarachter een simpele Wifi Booster, of in het beste geval Wifi Mesh. Beide zijn echt drama met Sonos, dat is bijna zeker de reden van je uitvallende speakers.

Alles op AP Extreme zou kunnen werken, alleen heb je dan meerdere SSID`s denk ik. Is ook niet wat je wilt, maar nogmaals, ik ken die dingen niet.

Het gekke is, dat ik al jaren gebruik maak van de Airports en geen problemen. Sinds ik een Arris router heb gekregen van Ziggo en deze ook als router gebruik problemen heb. (ik had eerst de oude Ziggo router in brugmodus en mijn Airport als router ingesteld. Nu heb ik de Arris Connectbox als router en 2x AP’s en 2x AirPort Extreme in brugmodus gezet).

Heb geprobeerd om de Arris Connectbox ook in brugmodus te laten zetten door Ziggo, maar dat resulteerde dat ik helemaal geen internet meer had…

Misschien is de Sonos Boost wel een optie.

Reputatie 6
Badge +3

Tja die Ziggo routers zijn ook bagger natuurlijk; mijn Connect Box is van Compal, die heeft Sonos ook op de zwarte lijst gezet. Ik heb `m ook in bridge mode, ik wil geen router van Ziggo.

En ja die Airports vind ik lastig; ik kan alleen aangeven dat Sonos met Wifi Boosters niet eens ondersteund wordt en met een Wifi Mesh systeem staan de forums ook bol van de problemen. 

Ik zou eens proberen om een van je Ones met een ethernetkabel te bekabelen aan een Lan poort van je Arris. Dat geeft hetzelfde principe als een Sonos Boost.

Hmmm, ik denk dat ik dan ook ga proberen om de ziggo-router weer in bridge modus te laten zetten. Dat werkte voorheen ook prima..(never change a winning team. 😊).

Helaas is het niet mogelijk om 1x een One via een ethernetkabel aan te sluiten. Althans, dat is erg lastig en ziet er dan niet uit.. Ik snap het idee, maar dat zie ik echt als uiterste! 

Dank voor het meedenken lig!

Reputatie 6
Badge +3

Het hangt een beetje af van de eisen die je aan een router en je netwerk stelt. Voor mij is de Ziggo Connectbox onvoldoende. De One via ethernet is bij wijze van test, kun je eens kijken of dat de oplossing is, en je dus evt voor een Boost kunt gaan, of dat er iets anders aan de hand is

Reageer