Beantwoord

symfonisk boekenplank

• 7 augustus 2019
  • 10 reacties
  • 750 Bekeken

Sinds gisteren een boekenplank model symfonisk, na aansluiting op mijn systeem valt de speaker onregelmatig uit en na een tijdje weer aan. Erger, mijn huiskamer speakers gaan nu ook uit en aan, daarvoor nooit problemen.
icon

Beste antwoord door Tim S 12 augustus 2019, 10:36

Hier hetzelfde probleem.....de drop-outs, 5-10x per uur, blijven wel beperkt tot alleen de Symfonisk.
Aan de wifi verbinding kan het haast niet liggen....hij staat het dichtste bij de router. Heb al een email met diagnose naar Sonos gestuurd.

Afstand hoeft niet altijd te betekenen dat de wifi perfect zou zijn als het dichter bij staat.
Wifi is afhankelijk van de omgeving, als je de boekenplank op de radiator zou zetten, dan kan je er problemen mee ervaren.
We zien uiteraard graag diagnoses in van de installatie, toch zou ik aanraden ons even te bellen waarin we dieper onderzoek kunnen doen.
Bekijk origineel

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hey Nicoboeijink,

Zie graag een diagnose tegemoet om te zien hoe de wifi-verbinding eruit ziet.
Hoor het bevestigings nummer graag.
Gisteren heb ik met Sonos gechat, kreeg na twee antwoorden geen reactie meer, ik heb gisteren getelefoneerd, na 10 minuten wachten werd de verbinding verbroken. Eergisteren gemailed, na een vraag te hebben beantwoord heb ik niets meer vernomen van Sonos.
Heb net de synfisk weer aangemeld en alles werkt, ik wacht nu op uitval en maak dan een diagnose, hoop dat u mij kunt helpen!

Vvriendelijke groet,

Nico Boeijink
Hier hetzelfde probleem.....de drop-outs, 5-10x per uur, blijven wel beperkt tot alleen de Symfonisk.
Aan de wifi verbinding kan het haast niet liggen....hij staat het dichtste bij de router. Heb al een email met diagnose naar Sonos gestuurd.
Reputatie 7
Badge +2

Afstand hoeft niet altijd te betekenen dat de wifi perfect zou zijn als het dichter bij staat.
Wifi is afhankelijk van de omgeving, als je de boekenplank op de radiator zou zetten, dan kan je er problemen mee ervaren.
We zien uiteraard graag diagnoses in van de installatie, toch zou ik aanraden ons even te bellen waarin we dieper onderzoek kunnen doen.

misschien is het handig om 1 van je speakers te bekabelen om een apart WiFi-netwerk te creëren voor alleen de sonos speaker
mijn Sonos bar is bekabeld.....maar zet geen zoden aan de dijk.
op advies van Sonos andere kanalen geprobeerd, geen beter resultaat.
zelfs als ik hem naast mijn sonos 3 zet (5 meter afstand van de router, zonder obstakels) heeft de IKEA speaker drop-outs....de Sonos 3 niet !!!

hij is dus retour IKEA

Beste Tim S,

ik zie veel klachten ten aanzien van de Symfonisk en steeds dezelfde reactie in de trant van "wifi zal wel slecht zijn".

Ik zit hier met hetzelfde probleem als andere mensen in dit topic. Ik krijg meldingen dat verbinding weg valt, nummers die verkeerd gecodeerd zijn (is dat überhaupt mogelijk in Spotify??), Sonos apparaat niet bereikbaar, na 10 a 12 seconden skipt player door naar het volgende nummer, etc.

Wifi werkt hier uitstekend. Sonos staat 10 cm verwijderd van een wifi versterker. Op mijn mobiel (Internet, YouTube, Spotify) geen enkele hapering te merken. Alles doet het prima.

Ik heb sterk het vermoeden dat het WiFi component in de Symfonisk niet helemaal 2020 is.

Ik heb diagnostische gegevens doorgestuurd onder nummer 466766043. Wellicht kunt u er iets mee. Anders gaat het apparaat gewoon retour naar IKEA.

Hartelijke groet,

Henri Kerkdijk-Otten

Reputatie 7
Badge +2

Beste Tim S,

ik zie veel klachten ten aanzien van de Symfonisk en steeds dezelfde reactie in de trant van "wifi zal wel slecht zijn".

Ik zit hier met hetzelfde probleem als andere mensen in dit topic. Ik krijg meldingen dat verbinding weg valt, nummers die verkeerd gecodeerd zijn (is dat überhaupt mogelijk in Spotify??), Sonos apparaat niet bereikbaar, na 10 a 12 seconden skipt player door naar het volgende nummer, etc.

Wifi werkt hier uitstekend. Sonos staat 10 cm verwijderd van een wifi versterker. Op mijn mobiel (Internet, YouTube, Spotify) geen enkele hapering te merken. Alles doet het prima.

Ik heb sterk het vermoeden dat het WiFi component in de Symfonisk niet helemaal 2020 is.

Ik heb diagnostische gegevens doorgestuurd onder nummer 466766043. Wellicht kunt u er iets mee. Anders gaat het apparaat gewoon retour naar IKEA.

Hartelijke groet,

Henri Kerkdijk-Otten

Je Boekenplank maakt geen gebruik van de wifi-versterker, maar van de “Kerkdijk” wifi afkomstig van de modem, dus niet van de versterker waar de speaker 10 cm naast staat.

Het kan dan ook goed dat de versterker voor communicatie verlies zorgt tussen je Boekenplank en KPN modem.

Zie ook graag het data-verlies tussen modem & Boekenplank.

Helemaal aan de rechterkant staat het algemene percentage verlies wat je ervaart, wat je onder de 20% wilt krijgen.

Het is ook geen tijdelijke schommeling, je ziet dat in de volle 20 minuten er een continue verlies aan data is.

Daarnaast is er nog veel meer uit te lezen a.d.h. van diagnoses, zo zie ik dat de antennes van je Ikea speaker erg veel storing ervaren, het ene moment kunnen ze goed praten, volgende moment ervaren ze storing, kan ook heel goed veroorzaakt worden door de wifi versterker die zeer dicht op je speaker gepositioneerd staat.

Afstand van modem tot boekenplank is verder prima, je moet de Boekenplank zo nog verder weg kunnen plaatsen.

Wifi is dus helaas niet perfect in je huishouden, als je wilt kan je de wifi-versterker van het stroom nemen, de Sonos 20 minuten muziek laten afspelen, om weer een diagnose maken.

Kan ik je bevestigen of de verbinding er nog het zelfde uitziet, of beter is geworden.

Zie ook graag de community post welke dieper ingaat op wifi-storing. (*waar de 3 segmenten van mijn uitleg hierboven beschreven staan) (Afstand/Antenne-werking/Data-verlies)

Kan er aan toevoegen dat Sonos inderdaad wat zal eisen van je (wifi)netwerk, klanten komen vaak achter wifi-problemen via ons, waarin we graag helpen om te achterhalen wat de oorzaak is.

Toch werkt Sonos op het 2.4ghz wifi spectrum zoals andere apparatuur dit ook doet, dus zou prima kunnen dat andere apparatuur ook problemen ervaart, waarin het uiteraard fijn om te horen is als je deze problemen nooit zou ervaren.

Beste @Tim S ,

hartelijk dank voor de analyse. Op de 1 of andere vreemde manier heeft het probleem zichzelf opgelost. De speaker draait nu vlekkeloos sinds die bewuste avond. Geen idee of er die avond een hick-up in de weg zat. De ochtend erna (volgens mij ook gedurende de nacht) had KPN duidelijk problemen met internetbereik. Wellicht dat het daaruit te verklaren is.

Hartelijke groet,

Henri

Reputatie 7
Badge +2

Beste @Tim S ,

hartelijk dank voor de analyse. Op de 1 of andere vreemde manier heeft het probleem zichzelf opgelost. De speaker draait nu vlekkeloos sinds die bewuste avond. Geen idee of er die avond een hick-up in de weg zat. De ochtend erna (volgens mij ook gedurende de nacht) had KPN duidelijk problemen met internetbereik. Wellicht dat het daaruit te verklaren is.

Hartelijke groet,

Henri

De wifi storing die ik zag in de vorige diagnose, is lokaal, dus binnen huis, en zou niks te maken mogen hebben met de verbinding van modem naar buiten toe.

Uiteraard fijn om te horen dat je muziek nu wel goed wil afspelen, laten we hopen dat de storing bron die aanwezig was zich niet weer naar voren zal brengen.

Reageer