Switchen naar 1 device met WM:0 voor Symfonisk

  • 14 April 2022
  • 1 reactie
  • 291 Bekeken

Mijn huidige setup is de volgende: 

 

Huiskamer (in surround opstelling)

  • Arc
  • 2 x Sonos One

Slaapkamer:

  • 1 x Symfonisk Bookshelf

Badkamer:

  • 1 x Symfonisk Bookshelf

 

Het probleem: de Symfonisk in de slaapkamer hapert het grootste gedeelte van de tijd (als die het uberhaupt al doet). Dit heeft waarschijnlijk niet te maken met een slechte internetverbinding van de Symfonisk in de badkamer doet het prima en die staat verder weg van de router dan de Symfonisk in de slaapkamer. Verder haperen de andere speakers sporadisch, dus ik zou graag een stabieler netwerk willen aanleggen. M'n internetsnelheid door het hele huis zou goed genoeg moeten zijn. 

Mijn initiële oplossing was om de Arc in de woonkamer te verbinden met een ethernet kabel zodat ie z'n eigen sonosnet kan maken met alle andere apparaten. Wellicht reageert de Symfonisk dan stabieler. Het is gelukt om de Arc op WM:0 te krijgen maar nu lukt het mij maar niet om de rest van deze apparaten toe te voegen aan WM: 0. Ik kan helaas alleen maar de Arc bekabelen met internetkabel. 

Mijn vragen: 

  1. Kan je uberhaupt 1 apparaat op WM:0 hebben staan als bron en de rest hiermee laten verbinden zodat ze ook op WM:0 komen te staan? Zo ja, wordt dit hele netwerk dan stabieler en ga ik minder/geen haperingen van de Symfonisk meer zien? 
  2. Zijn er andere manieren om de Symfonisk minder te laten haperen? (bekabelen is dus geen optie helaas)
  3. Maakt het uit of ik SonosNet-kanaal op 1, 6 of 11 heb staan?
  4. Indien vraag 1 mogelijk is: Hoe kan ik mijn apparaten veranderen van WM:1 naar WM:0 zonder te bekabelen? Mij lukt dit niet door de wifi-gegevens te verwijderen zoals andere fora uitleggen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7

1) Eerst de Sonos codes:

WM: 0 = SonosNet

WM: 1 = Wifi

WM: 2 = Surrounds 5ghz

In jouw geval moeten dus de Arc en de Symfonisks naar WM:0 en de One’s naar WM:2. Dat zou automatisch moeten gaan zodra je de Arc bekabeld aansluit. De Symfonisks zouden automatisch naar WM:1 moeten gaan. Vreemd dat dat bij jou niet gaat - waarbij gezegd moet worden dat ook bij mij de Symfonisk het device met de slechtste ontvangst is, ook op Sonosnet (ik gebruik een Sonos Boost). 
 

2) Sonosnet is in mijn ervaring de meest stabiele verbinding.

3) Het Sonosnet-kanaal moet zo ver mogelijk van je eigen wifikanaal af staan.

4) Als gezegd: dat zou automatisch moeten gaan. Vreemd dat dat niet gebeurt. Ook niet als je het een uurtje de tijd geeft?