Vraag

Surroundspeakers verbinden met Playbar

• 26 July 2017
  • 6 reacties
  • 375 Bekeken

Goedemiddag,

In de playbar zitten 2 aansluitingen voor een ethernetkabel. Is het mogelijk om mijn beide play:1's hierop aan te sluiten met een ethernetkabel ter verbetering van de kwaliteit?

Gr. Koen

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Het zal niet mogelijk zijn beide Play:1's aan te sluiten met ethernet kabel op de Playbar. 1 van de 2 ethernet aansluiting is namelijk bedoeld voor het aansluiten op de router, en dan kan je de 2e poort gebruiken om deze door te lussen naar een volgend apparaat (wat een Play:1 kan zijn). Maar dan mis je dus 1 poortje voor de 2e Play:1.
En als je het systeem aansluit via wifi, dan houd je toch beide poorten over voor een play:1? Of communiceert de playbar dan alsnog via wifi met de play:1s?
Reputatie 4
Badge +3
Als je Sonos via WiFi aansluit, dan kunnen er geen netwerkkabels gebruikt worden. De netwerkpoorten worden dan als het ware "uitgezet".
Ah ok helder. Maar waarom heeft de playbar dan twee netwerkpoorten? Dat kan ik nergens vinden. Is dat voor de sub?
Reputatie 5
Badge +2
Het kan wel, overigens, als je een ander Sonos apparaat bekabelt aan de router, zoals een Bridge of Boost, of een andere speaker. Dan gebruikt Sonos haar eigen wifi, en kun je de Play:1s aansluiten op de twee ethernet poorten van de Playbar. Of dit helpt met de geluidskwaliteit ligt er aan wat voor probleem je ervaart. De poorten zitten er om apparaten erop door te lussen wanneer je gebruik maakt van Sonos' eigen wifi (Sonosnet genaamd).
Mocht je problemen met het geluid uit de surround speakers ervaren echter, dan help ik je graag hierbij. Wat is precies het probleem? En zou je een diagnose willen maken en het nummer hier willen vermelden wanneer het probleem voorkomt? Diagnose maak je zo.
Hoi Bob,
Duidelijke uitleg dank je wel. Ik ervaar op het moment gelukkig geen probleem. Mijn broer wil het systeem ook aanschaffen, nadat hij het bij ons thuis heeft gehoord, en heeft bij de aanleg van zijn huis een aantal loze leidingen laten leggen voor eventuele geluidssystemen. Hij vroeg zich af of dit mogelijk is om minder verstoring te hebben via het wifisignaal. Maar dat kan dus. Dank je wel. Of het de kwaliteit verbeterd zal hij zelf maar moeten ervaren.
Gr. Koen