Surroundprobleem sinds nieuwe Router

• 22 March 2017
  • 1 reactie
  • 164 Bekeken

Vorige week heeft Ziggo bij ons een nieuwe router geïnstalleerd. Volgens de Ziggo een router met meer bereik en de mogelijkheid tot 2,4 en 5ghz wifi. Sindsdien werkt ons Sonos 5.1 surround systeem niet meer naar behoren. We hebben een soundbar met sub en twee play1 boxen. De soundbar is met een ethernet kabel aangesloten aan de router en de Sub en Play1s zijn draadloos verbonden.

Bij beide play1 boxen valt het geluid regelmatig weg (gelijktijdig). De soundbar blijft wel werken en de sub weet ik niet zeker. Het volgende heb ik allemaal al geprobeerd: opnieuw installeren; kanalen wisselen (1, 6 en 11), alle netwerkapparaten uitgezet en op volgorde weer aan gezet, volledige draadloze setup. Maar niks helpt, de play1 blijven hun verbinding verliezen.

Kan iemand me hier bij helpen dit op te lossen?

Diagnose: 7209576

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 4
Badge +3
Hoi roryubbink, welkom op onze community.
Allereerst wil ik je vragen de WiFi gegevens uit Sonos te verwijderen. Je hebt 1 Sonos product met een kabel aangesloten en als je dan de WiFi gegevens ook toevoegt aan Sonos, kan dit een aantal problemen creëren. Dit doe je via Instellingen > Geavanceerde Instellingen > Draadloze Installatie. Vul daar geen wachtwoord in, maar klik op Opnieuw Instellen. (Dit kan eventueel achter het toetsenbord zitten, dus zul je het toetsenbord even weg moeten klikken)
Daarnaast wil ik je vragen het draadloze kanaal aan te passen (ik weet dat je dit al gedaan hebt, maar ik heb hier een overzicht van welk kanaal het beste zou zijn). Sonos staat op dit moment op kanaal 6 en deze wordt best hevig gebruikt door een ander draadloos signaal. Van wat ik kan zien lijkt kanaal 1 het beste te zijn.
Als je na deze wijzigingen nog steeds problemen hebt, stuur even een nieuwe diagnose, dan zet ik een incident hier in het systeem en stuur je het nummer, zodat je een aanspreekpunt hebt om telefonisch contact met ons op te nemen.