Beantwoord

surround werkt plots niet meer

• 12 februari 2020
  • 4 reacties
  • 201 Bekeken

Sinds kort werken de achter speakers niet meer. Deden het altijd prima maar nu zowel net tv als muziek niet meer. Diagnostische code is 1593815440. Ik hoor graag wat ik kan doen. 

icon

Beste antwoord door Tim S 13 februari 2020, 09:11

Hoi Rob Meeuwissen,

Zie geen surround speakers in de diagnose naar voren komen.

Tevens beetje een raadsel hoe je surround speakers in het verleden ‘t wel goed gedaan hebben.

Je hebt namelijk een redelijk oude Technicolor modem in huis, welke niet goed overweg kan met Proxy IP adressen.

Dit zou inhouden dat de soundbar voor zichzelf, maar ook voor zijn surround speakers een IP adres van de modem/router zal verzoeken.

De technicolor kan hier niet goed mee overweg, dit zorgt ervoor dat je Playbar nu maar 1 IP ontvangt, waardoor de surround speakers niet goed kan koppelen.

Wil je aanraden met de internet provider contact op te nemen, met de vraag de huidige modem te vervangen voor een nieuwer model.

Waarschijnlijk zal de nieuwe modem/router gebruik maken van een ander wifinaam en wachtwoord, waarin je de volgende community post onder ogen wilt nemen om Sonos van deze nieuwe wifi gegevens te voorzien.

Bekijk origineel

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hoi Rob Meeuwissen,

Zie geen surround speakers in de diagnose naar voren komen.

Tevens beetje een raadsel hoe je surround speakers in het verleden ‘t wel goed gedaan hebben.

Je hebt namelijk een redelijk oude Technicolor modem in huis, welke niet goed overweg kan met Proxy IP adressen.

Dit zou inhouden dat de soundbar voor zichzelf, maar ook voor zijn surround speakers een IP adres van de modem/router zal verzoeken.

De technicolor kan hier niet goed mee overweg, dit zorgt ervoor dat je Playbar nu maar 1 IP ontvangt, waardoor de surround speakers niet goed kan koppelen.

Wil je aanraden met de internet provider contact op te nemen, met de vraag de huidige modem te vervangen voor een nieuwer model.

Waarschijnlijk zal de nieuwe modem/router gebruik maken van een ander wifinaam en wachtwoord, waarin je de volgende community post onder ogen wilt nemen om Sonos van deze nieuwe wifi gegevens te voorzien.

Dag Tim,

Ik kon gister in de instellingen ook de speakers niet vinden, daar stond een ?teken. Vandaag werkt hij echter weer wel. Het is mij een raadsel, wellicht was het gister een storing bij ziggo? Ik heb nog een diagnose verzonden. Wellicht dat je kan zien hoe het nu zit? 30562364  

ik zal ziggo vragen of het mogelijk is om de router te vervangen als dat beter werkt. 

Reputatie 5
Badge +3

Ik raad mensen altijd aan hun SSID en wachtwoord op de nieuwe router hetzelfde te houden dan op de oude (tenzij je gehackt bent of zo). Scheelt toch wat werk op allerlei devices, zo ook de Sonos.

Reputatie 3
Badge +2

Hey Rob,

Eerste diagnose laat wel zien dat de Playbar moeite heeft om een ip-adres te krijgen voor de surround speakers.

De tweede diagnose laat hierin dan weer geen problemen zien, heb je de router misschien een herstart gegeven?

Soms kan een simpele herstart van de router dit soort problemen oplossen, mocht dit terug keren plaats dan een nieuwe diagnose, kijken we er nog even naar.

Reageer