Surround werkt niet meer met Arc en 2 Play:1's.

  • 20 February 2022
  • 4 reacties
  • 457 Bekeken

Surround werkt na 1 dag niet meer, heeft wel gewerkt, echter na 1 dag werkt het niet meer. Meerdere malen reset uitgevoerd. Speakers komen ook niet meer in dezelfde kamer terecht. Diagnose is verstuurd 1629370214. Tevens volledig nieuwe installatie gedaan zonder de verouderde PLAY:3, mocht ook niet helpen.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

Misschien moet je iets meer uitleggen. Met welke speakers probeer je een surroundsysteem op te zetten? Vervolgens is het goed om aan te geven hoe je speakers zijn verbonden met internet (wifi, Sonosnet, gebruik je een mesh systeem of access points)?

Daarnaast valt op dat je zegt verschillende keren een reset te hebben gedaan en spreek je van “de verouderde PLAY:3”. Je zegt ook “Speakers komen ook niet meer in dezelfde kamer terecht.” Een reset van speakers helpt vrijwel nooit bij Sonos en zorgt dat relevante informatie voor een diagnose verdwijnt. De Play:3 is bovendien wel uit productie, maar niet verouderd. Hij werkt nog prima op de huidige (S2) software. En speakers moet je toevoegen aan een kamer, ze komen daar niet zo maar in terecht. Tip: een paar speakers dat al als stereopaar is uitgerold moet je eerst scheiden voordat je ze kunt toevoegen als surrounds.

Als afsluiting: reactie op een diagnose moet van Sonos komen, die deze niet via het forum geeft. daarvoor moet je even bellen.

Beste 106rallye

 

Hierbij de nodige extra info:

Ik probeer met een ARC en 2x de ONE SL een surroundsysteem op te zetten. Alles is verbonden met het internet via wifi, rechtstreeks op de modem van Ziggo. Wanneer de speakers zijn geïnstalleerd probeer ik ze direct in dezelfde kamer te krijgen. Echter gebeurt het volgende: Arc in woonkamer, ONE SL in woonkamer 2 en ONE SL in woonkamer 3. Als ik bij de ONE SL kijk in de lijst met kamers, dan zie ik woonkamer niet, alleen woonkamer 2 bij de ene en woonkamer 3 bij de andere. Afzonderlijk spelen ze wel muziek af of het geluid van de TV. Echter wanneer ik ze als surround wil doen, dan vraagt de app of ik ze wil toevoegen naar de kamer “Woonkamer”. Dit doe ik en dan krijg ik een melding dat ze gekoppeld zijn, er wordt alleen een bevestigingstoon afgespeeld op de ARC. Wanneer ik Trueplay kies voor het afstemmen, klinkt er alleen geluid uit de ARC. Uit de ONE SL komt helemaal geen geluid. Het vreemde is dat het vrijdag prima werkte en vanaf zaterdag niet meer. Zelfde film weer aangezet met dezelfde scene, echter alleen geluid uit de ARC en niet de achterspeakers.

 

Play 3 werkt prima, hier geen klachten over, deze staat ook in een andere ruimte. Gedachte was even dat het verouderd zou kunnen zijn en misschien hierdoor een onjuist netwerk tot stand kwam. Dit was een onjuiste gedachte. 

Reputatie 7

Er gaat iets niet goed bij het toevoegen van de surrounds dus. Je zegt via wifi te werken en dus zal op de Arc wifi aan staan (dat moet omdat Sonos met "wifi” ook de dedictated 5Ghz verbinding met de achterspeakers bedoelt.

Ik zou eens een diagnose maken en bellen met Sonos.

Het klopt wat je zegt. Zal hen straks bellen.