Vraag

Surround met Sonos

• 20 May 2017
  • 2 reacties
  • 292 Bekeken

Badge +1
Als ik mijn Playbar en SUB uitbreid met twee Play:1's om zodoende surround te creëren, moet ik deze volgens de instructies van de app toevoegen aan de locatie ('Surroundspeakers toevoegen'). Betekent dit dat de twee Play's dan alleen meedoen bij het afspelen van films (met surroundeffecten), of zijn ze bij overige geluidsbronnen dan 'stil'? Misschien een vreemde vraag, maar ik ben er nieuwsgierig naar...:?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hey Apeka,

Als je wilt dat de speakers als surround gaan functioneren dan dienen deze inderdaad als surround speakers toegevoegd te worden, het groepen van de speakers zal geen surround ervaring geven.
Op TV geluid zullen de achter speakers dan weinig geluid geven als er een stereo signaal word aangeleverd.
Op muziek zullen deze ook zachtjes mee doen, maar via de kamer instellingen kunnen de surround speakers worden omgezet van Sfeervol naar Volledig, waardoor bij muziek de surround speakers net zo hard de muziek laten horen als de Playbar dit al doet.
Dat is ook mijn ervaring. Even spelen met de instellingen van de geavanceerde audio van de surround geeft een goed beeld van de mogelijkheden.