Beantwoord

surround met playbar en symfonisk

  • 19 September 2019
  • 7 reacties
  • 891 Bekeken

Badge
Ik heb een goed werkende Sonos-installatie bestaande uit een playbar en 4 x sonos-play 1. Bij de tv heb ik de playbar en 2 x een play 1 voor het surroundgeluid. Dat werkt goed.
Nu heb ik een Symphonisk(lamp) bij Ikea gekocht die ik als rechtersurroundspeaker wilde installeren.
Helaas, dat kan niet, want je moet dan beide surroundspeakers vervangen door Symphonisk(lampen). Dat is zeer teleurstellend, want in de reclame en beschrijving van de Symphonisk staat “Werkt met SYMFONISK-wifispeakers
Creëer het sound system dat jij wilt door eenvoudig speakers via wifi te verbinden en breid het uit wanneer je wilt.”
icon

Beste antwoord door reinier666 20 September 2019, 18:40

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Voor een stereo opstelling, of een surround setje zijn 2 dezelfde speakers nodig.
Dit is al sinds het begin van Sonos en altijd openlijk gecommuniceerd. Het lijkt me ook wel verdedigbaar qua techniek dat er twee dezelfde speakers nodig zijn voor deze functies.
Reputatie 7
Badge +2
Toevoeging, we hebben het nu wel mogelijk dat je een One & One SL samen in een stereopaar of surround opstelling zult kunnen plaatsen! 😉
Badge

Vraagje... Ik wil naast mijn Playbar nog 2 symfonisk toevoegen als voor speakers. Achter heb 2 play 3.

Heeft dit toegevoegde waarde? 

 

Gr., 

 

Jan

Reputatie 7
Badge +3

Nee, Sonos kent geen 7.1 opstelling. De playbar is al 3.0, links, rechts en midden.

De 2 extra speakers kunnen ook niet gekoppeld worden aan de playbar en zouden dan als extra kamer moeten worden toegevoegd, met een heel vreemd geluidsbeeld tot gevolg.

Badge

Ok, bedankt. Een sub zou dan een betere aanvulling zijn. 

Reputatie 7
Badge +3

Zelf heb ik een playbase, sub en 2 play 1’s. Persoonlijk vind ik het geluid wat evenwichtiger worden door de sub. Voor enkel het laag hoeft het niet direct, zeker met een playbar, maar gevoelsmatig wordt het totaal geluid mooier. 

Badge

Zelf heb ik een playbase, sub en 2 play 1’s. Persoonlijk vind ik het geluid wat evenwichtiger worden door de sub. Voor enkel het laag hoeft het niet direct, zeker met een playbar, maar gevoelsmatig wordt het totaal geluid mooier. 

OK  zal eens in de winkel vragen of ik mag uitproberen. Sub is vrij prijzig en moet natuurlijk wel meerwaarde hebben.