Beantwoord

surround instellingen Sony TV

• 17 December 2018
  • 1 reactie
  • 629 Bekeken

Ok, ik realiseer mij dat er al aardig wat topics zijn over dit probleem, maar al deze topics gelezen hebbende, ben ik er toch nog niet uit. Wat is het geval.

Er staat voor mij een gloednieuwe Sony KD55XF8599BAEP. Op deze TV heb ik een beam aangesloten; het geluid komt uit de beam.

Achter mij heb ik ook twee Play:1 speakers staan, er komt alleen geen geluid uit als ik bijvoorbeeld naar Pauw kijk.

Zet ik een opgenomen film op van de decoder, dan werken de surround instellingen wél?

Wat gebeurt hier? Ik heb de instellingen allemaal doorgelopen (bijv. van volledig geluid naar sfeervol en omgekeerd), maar niks helpt. Wel valt me op dat als ik de diagnostische info kijk, hij aangeeft dat hij op stereo staat. Echter, e.e.a. aanpassen in mijn TV levert niks op.
icon

Beste antwoord door Tim S 18 December 2018, 11:08

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +2
Soms word een programma gewoon als stereo opgenomen, niet als Dolby, het kan ook aan het TV programma liggen, misschien is het geen HD kanaal, of wel HD maar geeft het toch geen Dolby.
Spraak komt meestal van voren, en dus hoor je het geluid van voren uit je Beam, bij Pauw hebben ze waarschijnlijk geen microfoons om het geluid van het publiek op te nemen, want ze willen alleen de presentator laten horen, niet het algehele geluid van de gehele studio.
Zoals ik het verder lees, ervaar je dus wel Dolby om je heen, en staan de instellingen verder dus goed.
De Sonos laat je stereo horen als deze stereo ontvangt.
De Sonos laat je Dolby horen als deze Dolby ontvangt.
Zie ook graag ons nieuwe Community Topic waar een redelijk duidelijke uitleg beschreven staat.