Vraag

Sub werkt niet draadloos

• 28 January 2017
  • 2 reacties
  • 658 Bekeken

Badge
Ik heb een Playbar aangeschaft en twee Play:1's. De Sub had ik al. Die gebruikte ik tot voor kort i.c.m. een Connect:Amp. Verder heb ik nog twee Connects. De Playbar, Connects en Amp zijn bedraad (aangesloten op de router).

Het probleem is nu dat ik de Sub niet goed kan verbinden met Playbar en Play:1's. Soms lukt het even, maar dan valt hij weer weg. In de app bij instellingen staat een vraagteken waar de Sub had moeten staan. Ik heb geprobeerd om ook de Sub te verbinden met een netwerkkabel en dan werkt hij goed. Maar omdat die kabel in de weg ligt, wil ik een draadloze verbinding met de Playbar. De afstand tussen Playbar en Sub is minder dan 6 meter. De Play's staan op ongeveer dezelfde afstand en werken prima draadloos. Waarom werkt de Sub niet draadloos (meer)?

Wat kan er aan de hand zijn?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 3
Vraag het even aan de klantendienst van Sonos en vermeld het volgende:

- Welke applicatie gebruik je? (iPhone/iPad, Android phone/tablet, etc)
- Wat voor netwerk apparatuur heb je? Dus router/switch/extender/etc.
- Een diagnose-nummer (op de Sonos app: instellingen - geavanceerd - diagnose).
Badge
Ik ben uitgebreid geholpen door Sonos-support. Ze nemen echt de tijd voor je. Prima!

Teleurstellend is wel de uitkomst. De Sub is niet (meer) in staat een afstand van 5 meter (zonder obstakels) naar de Playbar te overbruggen. Ook niet met alle potentiële storingsbronnen uitgeschakeld. De twee Play:1's, die op min of meer dezelfde plaats staan, hebben er geen enkele moeite mee. De Sub staat nu tijdelijk op één meter afstand van de Playbar en daar werkt hij prima. Hij kan daar niet blijven staan, dus ik ga toch maar een kabel leggen waarmee ik hem bedraad kan aansluiten.
Het lijkt er toch op dat de wifi-ontvanger in de Sub niet optimaal werkt.