Vraag

SUB wel connected maar geen geluid

• 11 November 2017
  • 2 reacties
  • 736 Bekeken

hallo!

sinds gisteren doet mijn SUB het niet meer, hij stopte ermee tijdens het afspelen van muziek.
Ik heb 'm al losgekoppeld van mijn PLAYBAR en aan een PLAY1 gekoppeld echter geen resultaat. Het (los(koppelen) gaat allemaal prima echter komt er geen geluid uit de SUB. Tijdens het koppelproces komt de vraag of er verschil te horen is in volume maar het bas geluid komt dan niet uit de SUB maar uit de gekoppelde speaker.
Zodra er geen muziek afgespeeld wordt lijkt het alsof alles goed werkt (juiste ledjes branden en ik kan alle settings aanpassen via de app) maar zodra er muziek begint te spelen dan lijkt het erop dat de SUB continue gaat rebooten/opstarten (het witte ledjes knippert zoals bij opstarten ca. 10 sec., brand dan maar 2 sec. volledig en begint weer 10 sec. te knipperen, 2 sec. volledig, enz...)

Ik heb ook even in mijn modem gekeken of ik geen dubbele IP adressen had wat ik her en der gelezen heb als issue maar daar zit 't 'm ook niet in.
Wel heel vreemd is dat de SUB het MAC adres overneemt van de speaker waaraan hij gekoppeld is. Ongeacht of de SUB nu gekoppeld wordt aan een PLAY1 of PLAYBAR, in het modem (ziggo technicolor) neemt hij dan het MAC adres over van de speaker echter blijft hij wel zijn eigen IP adres behouden. Kortom, ik zie 2 dezelfde MAC adressen staan in hetr modem met 2 verschillende IP adressen. Nu weet ik niet of dit voor sonos normaal is maar normaliter moet elk apparaat toch een eigen MAC adres hebben voor de juiste communicatie.

wie kan mij helpen??

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Dit kan een defect zijn, maar ook een netwerk probleem. Om dit uit te zoeken kun je het beste ons telefonisch contacteren. Ons nummer vind je op www.sonos.com/contact.
Hallo Bob,
Ik heb gisteren contact gehad met jullie en het blijkt inderdaad een defect te zijn.
SUB is al geretourneerd om vervangen te worden.
Bedankt voor je reactie en het support van jouw collega!