Vraag

Sub koppelen aan meerdere groepen

  • 29 November 2020
  • 5 reacties
  • 356 Bekeken

Net als veel Sonos gebruikers zou ik de Sub zowel aan de Beam als aan de Amp willen koppelen.

Mijn systeem is:

  1. voor de TV: een beam + sub
  2. voor muziek: een amp met draad speakers. Hieraan zou ik de sub willen koppelen maar dat lukt dus niet.

Nu speel ik de muziek af via de 2 groepen TV en Muziek en regel het geluidsnivo van de TV lager in. Maar dit vind ik niet de ideale situatie.

Dus zou ik graag een update van de software willen zien waarin de Sub dus ook toegevoegd kan worden aan de Amp.

Bij voorbaat dank voor de moeite.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Dat is moeilijker dan je denkt, aangezien de Sub een dedicated 5Ghz-verbinding heeft met hat apparaat dat hem aanstuurt. Dit wordt al langer gevraagd, maar lijkt vanuit het oogpunt van Sonos geen prioriteit. Het lijkt mij sneller om een (niet-Sonos)sub aan de Amp toe te voegen.

Dat is moeilijker dan je denkt, aangezien de Sub een dedicated 5Ghz-verbinding heeft met hat apparaat dat hem aanstuurt. Dit wordt al langer gevraagd, maar lijkt vanuit het oogpunt van Sonos geen prioriteit. Het lijkt mij sneller om een (niet-Sonos)sub aan de Amp toe te voegen.


Dank voor je reactie 106 rallye, maar 2 subs vind ik een beetje teveel van het goede. En daarbij zou je toch mogen verwachten dat dit mogelijk is. Als nu heel veel gebruikers dit gaan vragen wordt het misschien vanzelf prioriteit ;-)

Reputatie 7

Zo lang je niet weet welke problemen dit softwarematig oplevert en de investering in werkuren kunt afzetten tegen de mogelijke opbrengst voor Sonos (mogelijk enkel meer goodwill, maar minder verkochte Subs) kun je dit niet beoordelen. Bovendien: zou je het dubbel kunnen verbinden met een Sub ook van een andere fabrikant vragen als je twee klassieke versterkers in je woonkamer had?

Zo lang je niet weet welke problemen dit softwarematig oplevert en de investering in werkuren kunt afzetten tegen de mogelijke opbrengst voor Sonos (mogelijk enkel meer goodwill, maar minder verkochte Subs) kun je dit niet beoordelen. Bovendien: zou je het dubbel kunnen verbinden met een Sub ook van een andere fabrikant vragenals je twee klassieke versterkers in je woonkamer had?


Het kost genoeg dus….  En ja.

Reputatie 7
Badge +3

Zo zijn er wel meer verzoeken, bijvoorbeeld de surrounds als apart stereopaar kunnen gebruiken en dan ook nog apart met de sub.

ik denk niet dat het zo eenvoudig is als menigeen denkt. Je maakt mij niet wijs dat er heel veel mensen nu in een extra sub investeren, waardoor de winst voor Sonos dus wel zal meevallen. Tevens denk ik ook niet dat Sonos dit bewust zal tegenhouden maar dat de technische problemen of gevolgen na implementatie groter zijn dan wij denken. Maar misschien ben ik wel te goedgelovig.