Beantwoord

Stotterende Connect

• jsv
  • Junior
  • 5 Reacties
Ik heb sinds enige tijd last van een stotterende Connect: zowel van de lijningang als muziekdiensten. De ingangen op de versterker zijn getest en in orde. Ik heb een Play 3 die probleemloos werkt, ook als ik die op dezelfde plaats probeer als de Connect. Ik heb op de Connect zowel via alleen ethernet en alleen Wifi dezelfde problemen. De lijningang op de Connect gebruiken en geluid afspreken op de Play3 gaat probleemloos, maar geluid afspelen via de versterker geeft stottering. Bij het switchen van kanalen op de Router gaat het geluid heel even goed. Ook als ik de ethernetkabel er uit haal gaat het geluid wel even goed. Diagnosenummer is 2082215572.
icon

Beste antwoord door Tim S 9 januari 2019, 11:55

Zien in de diagnose redelijk wat bad blocks, wat in zou houden dat het geheugen van het toestel waarschijnlijk niet meer mee gaat en dus problemen geeft.
Dit is helaas alleen op te lossen door het toestel om te ruilen voor een ander exemplaar.
We kunnen daarom een omruiling aanbieden waarin we deze terughalen en een vervangend toestel kunnen aanbieden.
Helaas zal het toestel wel buiten garantie vallen kijkende naar zijn 6 jarige leeftijd.
Ticket: 00534569 is hier voor aangemaakt waar we graag antwoord op terug zien.
Waarin je een mail met de te volgen stappen en de vrijblijvende offerte zult ontvangen.

Bekijk origineel

10 Reacties

Reputatie 4
Badge +2
Op het moment dat je de diagnose maakte, stond de Connect 20 minuten aan, en zie ik ook dat de ethernet kabel er veel uit en in gestoken is, heb je in deze 20 minuten tijd dat zelf gedaan of stond de Connect toen zijn werk te doen met geen verdere handeling op de ethernet bekabeling?
Als u zegt, er zit een ethernet kabel in, de gehele tijd, dan gaat hier al iets mis, wat zie in de diagnose dat er geen ethernet kabel in zou zitten op het moment dat de diagnose werd aangemaakt.
Zou eigenlijk nog een nieuwe diagnose willen ontvangen maar dan aangemaakt binnen 20 minuten nadat de audio problemen zich voordoen.
Klopt, ik heb de ethernet stekker er regelmatig uit gehaald. Sinds 1 dag weer volledig op Wifi, maar nog steeds stotterend. De diagnose is net gemaakt: 2013584723
Reputatie 2
Badge +2
Ik verzoek je om de Connect wat langer te laten spelen terwijl de muziek stottert. Desnoods met het volume laag of op mute zodat je er niet aan stoort. Maak hierna graag een diagnose.

Uit je vorige diagnose kan ik niet genoeg opmaken waarom het probleem zich voordoet.
Ik heb de Sonos een tijdje laten draaien, met vlagen gaat het goed maar er blijven stofferingen (vooral bij wijzigen van muziek of volume). Het diagnosenummer is: 1609359137
Reputatie 4
Badge +2
Ervaar je het zelfde probleem als je de digitale uitgang van de Connect zou gebruiken naar de versterker toe?
De diagnose laat niks geks zien, dus zitten beetje met handen in het haar, je geeft aan dat de versterker getest is en in orde is, maar wat is er dan precies getest?
Heb je als het analoog aangesloten zit, ook andere ingangen van de versterker getest?
Zie dat je voornamelijk Spotify en muzeik van je computer zou afspelen, heb je het zelfde probleem als je radio zou afspelen?
De digitale uitgang heb ik niet getest. Ik heb jarenlang de connect probleemloos gebruikt aan de analoge ingang van de versterker, vanwege een verplaatsing van meubels is die 2 maanden losgekoppeld geweest. Sindsdien krijg ik het niet meer goed aan de praat. Alle ingangen van de versterker doen het probleemloos (op uitgangssignaal van mijn telefoon). Alleen de connect geeft een stotterend signaal, op alle ingangen van de versterker. Overigens op alle bronnen, dus ook radio.
Reputatie 4
Badge +2
jsv schreef:

De digitale uitgang heb ik niet getest. Ik heb jarenlang de connect probleemloos gebruikt aan de analoge ingang van de versterker, vanwege een verplaatsing van meubels is die 2 maanden losgekoppeld geweest. Sindsdien krijg ik het niet meer goed aan de praat. Alle ingangen van de versterker doen het probleemloos (op uitgangssignaal van mijn telefoon). Alleen de connect geeft een stotterend signaal, op alle ingangen van de versterker. Overigens op alle bronnen, dus ook radio.

Wil je als laatst verzoeken een fabrieks reset op de Connect uit te voeren, deze opnieuw te koppelen, om te zien of het zelfde probleem zich nog voordoet.
Ik heb de fabriek reset uitgevoerd, maar er is geen verbetering. De Connect blijft een stotterend geluid geven.
Reputatie 4
Badge +2
Zien in de diagnose redelijk wat bad blocks, wat in zou houden dat het geheugen van het toestel waarschijnlijk niet meer mee gaat en dus problemen geeft.
Dit is helaas alleen op te lossen door het toestel om te ruilen voor een ander exemplaar.
We kunnen daarom een omruiling aanbieden waarin we deze terughalen en een vervangend toestel kunnen aanbieden.
Helaas zal het toestel wel buiten garantie vallen kijkende naar zijn 6 jarige leeftijd.
Ticket: 00534569 is hier voor aangemaakt waar we graag antwoord op terug zien.
Waarin je een mail met de te volgen stappen en de vrijblijvende offerte zult ontvangen.
Helaas is de Sonos Connect 6 jaar oud en is de bijbetaling voor omruil me te hoog. Aangezien ik nu in de woonkamer alleen over de versterker en boxen naar muziek luister, stap ik na 6 jaar over op een veel goedkoper alternatief (Chromecast). Het is niet anders, in elk geval mijn complimenten voor de ondersteuning bij dit probleem.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen