Vraag

Storing Playbar rechter speaker

  • 16 March 2022
  • 5 reacties
  • 64 Bekeken

Inmiddels ben ik alweer 4.5 jaar bezig met mijn sonos verzameling. Eigenlijk altijd erg tevreden. Tot mijn spijt merk ik de afgelopen week dat het geluid van de playbar bij het televisie kijken een brommend geluid geeft. Het lijkt te komen uit de rechter speakers. Nu is de playbar aangesloten met optische kabel op de televisie. Het lijkt erop dat het geluid van de playbar bij het afspelen van bijvoorbeeld radio of spotify wel goed is, maar de storing wordt veroorzaakt door de connectie met de optische kabel. Nu heb ik reeds al een nieuwe optische kabel gekocht. Dit werkt helaas ook niet.

 

Is er iemand met dezelfde ervaring en nog belangrijker; een goede oplossing? Het lijkt mij dat een playbar langer mee moet gaan dan deze 4,5 jaar. Ik hoop dat iemand een oplossing heeft. 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Zit de optische kabel goed in de Playbar? En goed in de TV? Heb je de evt. bescherming van de kabel gehaald?

Ja, ik heb sinds het geluid meerdere keren in en uit gedaan. Hij zit er goed in.

De bescherming begrijp ik niet goed?

Reputatie 7

Zie https://www.reddit.com/r/YouShouldKnow/comments/9h4t52/ysk_that_spdif_optical_audio_cables_have_a/

Ja deze heb ik natuurlijk verwijderd... :-)

Reputatie 7

Dan ben je slimmer dan velen…...