Beantwoord

Stereopaar valt uit, of lukt niet om te maken

Ik heb al een paar jaar een sonos play 1. vorig weekend heb ik het uitgebreid met nog twee play 1 boxen. nu staat er 1 boven en ik heb er twee in de woonkamer. die twee in de woonkamer wil ik als stereopaar maken. in eerste instantie was mij dit gelukt maar stopte 1 box er opeens mee. ik heb toen opnieuw alles geïnstalleerd en toen deed de andere box van het stereopaar het ineens niet meer. zojuist heb ik beide boxen gereset en opnieuw gedownload. hier wilde ik weer een stereopaar van maken maar ik kreeg een aantal keren een foutmelding. uiteindelijk is het me toch gelukt. op een gegeven moment leek 1 box het weer niet te doen maar als ik mn oor bij de box hou hoor ik heel zachtjes de muziek en ik voel de trillingen met mn hand. de andere box staat gewoon op een normaal volume. ik snap er dus helemaal niks meer van. op dit moment doen ze het opeens alle twee weer.

Samengevat zijn er drie dingen aan de hand steeds:
- stereopaar kan niet gemaakt worden door foutmelding
- 1 box van het stereopaar valt weg, na opnieuw installeren was de andere box van het paar dat het niet meer deed
- 1 box lijkt uit te vallen maar je hoort nog heel zachtjes beetje geluid terwijl de andere box op normaal volume afspeeld

Mijn vraag is daarom hoe ik kan uitzoeken wat het probleem is en of het misschien met een diagnose sturen bekeken kan worden. ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen uitleggen.
icon

Beste antwoord door Tim S 12 december 2018, 09:49

Ik zie niks geks aan de diagnose, 2 speakers die er goed bij staan, toch als het kwaliteit van de speaker niet goed is of volume een probleem is, zullen we hier uiteraard onderzoek naar moeten doen.
Heb je al een keer de Draytek router uit en aan gezet?
Wat zou er gebeuren als je de stereopaar fysiek zou omdraaien? via de software de stereopaar scheiden, dan opnieuw maken, maar van links rechts maken en van rechts links, zou het probleem dan mee verhuizen?

Bekijk origineel

9 Reacties

Reputatie 2
Badge +2
Hi Amber, ik help je graag om dit probleem om te lossen. Daarvoor wil ik graag eerst een diagnose ontvangen. Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier. Vergeet niet om het bevestigingsnummer hier te plaatsen.

Daarnaast hoor ik ook graag wat meer informatie over je netwerk zoals wat voor modem je hebt staan en andere routers of access points.
De bevestigingscode is: 110435624
De modem is van DrayTek. De verbinding loopt via glasvezel. Heeft u verder nog informatie nodig?
Reputatie 4
Badge +2
Ik zie niks geks aan de diagnose, 2 speakers die er goed bij staan, toch als het kwaliteit van de speaker niet goed is of volume een probleem is, zullen we hier uiteraard onderzoek naar moeten doen.
Heb je al een keer de Draytek router uit en aan gezet?
Wat zou er gebeuren als je de stereopaar fysiek zou omdraaien? via de software de stereopaar scheiden, dan opnieuw maken, maar van links rechts maken en van rechts links, zou het probleem dan mee verhuizen?
Het is continue de rechter box die het niet doet. Ook als ik het paar via het systeem andersom instel. Continue is het de box die als rechter is ingesteld die geen geluid geeft. Soms doet hij het dan wel weer maar dit wisselt steeds
Reputatie 2
Badge +2
Hi Amber, had je al eens geprobeerd om de Draytek aan en uit te zetten? Daarnaast maak ik ook op uit je diagnose dat de rechter speaker de data ontvangt van linker speaker. Zo werkt een stereopaar opstelling. Echter heeft de linker speaker veel moeite om het te versturen naar de rechter speaker en daar komt het probleem uit voort.

Zou je eens de twee speakers los willen instellen, dat het dus geen stereopaar is? Ik hoor graag hoe het systeem dan werkt, en als je problemen ervaart een diagnosenummer posten.
Als ik het stereopaar scheid dan doen beide boxen het weer gewoon. Het is dus continue de rechterbox (volgens het systeem) die problemen ervaart. Heb de draytek ook al opnieuw opgestart maar het probleem blijft zich voordoen. Ik zal zo nogmaals een diagnose versturen.
Reputatie 4
Badge +2
Amber0501 schreef:

Als ik het stereopaar scheid dan doen beide boxen het weer gewoon. Het is dus continue de rechterbox (volgens het systeem) die problemen ervaart. Heb de draytek ook al opnieuw opgestart maar het probleem blijft zich voordoen. Ik zal zo nogmaals een diagnose versturen.

Als je een diagnose maakt, koppel dit nummer dan wel graag naar ons terug, toch denk ik dat er dieper onderzoek nodig is in jou probleem.
Wil je vragen ons te bellen.
NL: 0800 555 1234
BE: 0800 644 44
Beide gratis nummers te bereiken van 10:00 tot 18:00 op werkdagen.
Het nummer is : 1781076451
Reputatie 4
Badge +2
Amber0501 schreef:

Het nummer is : 1781076451

Toch inderdaad het verzoek ons even te bellen, we willen graag je Draytek router onderzoeken.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen