Stereopaar valt uit, dagelijks.

  • 24 March 2021
  • 5 reacties
  • 266 Bekeken

Hey, Sonos team, 

 

ik ben verbaasd over het grote aantal meldingen dat het sonos stereopaar uitvalt, en de wegwuivende reacties daarop. Het probleem ligt blijkbaar nooit bij Sonos, maar bij het netwerk, de wifi, een babyfoon die in de weg ligt….

In mijn carrière in software, waar we producten van hoge kwaliteit afleverden, heb ik geleerd dat we bij meldingen van problemen altijd eerst moesten vertrekken vanuit het idee dat er ofwel iets fout was in onze eigen software, ofwel dat we voor een oplossing moesten zorgen voor het probleem. En zeker niet met de vinger naar iemand anders wijzen, tenzij we er echt niets aan konden doen. 

Sonos luidsprekers functioneren in een levendige omgeving, wifi apparatuur hoort daar nu eenmaal bij, en daar zou u, gezien de prijs van uw producten, toch zeker rekening mee moeten kunnen houden.  

Graag dus een oplossing voor het stereopaar dat altijd uitvalt, minstens één keer per sessie dat ik het opzet. Ik weet zeker dat dit, met een beetje goede wil, moet lukken. 

 

Met dank bij voorbaat, keep me posted !


5 Reacties

Reputatie 4
Badge +1

@Martin Steelandt Bedankt voor je bericht.

 

Het 0800 64444 moet weer bereikbaar zijn.

Gisteren hebben we inderdaad meldingen gehad dat het telefoonnummer even niet bereikbaar was.

Graag nogmaals telefonisch contact met ons opnemen.

Reputatie 7

@Martin Steelandt Ik weet niet of het zo heel handig is om je nummer en mailadres hier te posten.

Voor België lijk je het juiste nummer gebeld te hebben, dus geen idee waarom dat niet zo werken. Dit is een gebruikersforum, waar Sonos af en toe meekijkt. Je zou dus hulp kunnen vragen aan de gebruikers. Ik begrijp dat je geïrriteerd bent, maar je toon lokt geen hulp uit. Mocht je toch hulp willen, leg dan eens uit welke speakers je gebruikt en hoe ze aangesloten zijn op je netwerk. Welke router (etc.?) heb je?

Reputatie 6
Badge +3

Het probleem ligt blijkbaar nooit bij Sonos, maar bij het netwerk

Bij 9 v/d 10 die hier op forum voorbij komen is dat idd zo. Een carriere in software is geen carriere in networking.

Nog leuker, na uw reactie over hoe ik betere hulp kan krijgen: na klik op de knop “Neem contact met ons op” zie ik een mogelijkheid om in Live chat te gaan, en een andere om te bellen.

  1. Het telefoonnummer dat op de website getoond wordt (0800 64 444) werkt niet :
    “Het oproepnummer dat u gevormd heeft is niet in gebruik”
  2. Na klikken op de live chat knop (“Er zijn medewerkers beschikbaar om te chatten”) gebeurt er niets. Bij klikken op “chat verlaten” komt dan het bericht “Er is niemand beschikbaar voor een chat”.

Nog maar eens iets dat mij doet vermoeden dat Sonos alleen maar grof geld wil verdienen aan verkoop, maar niets om de service geeft. Het spijt me al dat ik recent nog een Arc gekocht heb ook, had mijn geld misschien beter aan een andere firma gegeven.

Mochten jullie ondertussen nog even tijd hebben voor incident/problem handling: ik heb nu al meerdere diagnostics verstuurd vanuit (-Edit: privé telefoonnummer verwijderd) (-Edit: privé e-mail adres verwijderd). Telkens als slechts één van beide luidsprekers uit mijn stereopaar werkte. Misschien toch eens nazien? Als jullie die diagnostics lang genoeg bewaren, tenminste.

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @Martin Steelandt,

Ik raad aan om even telefonisch contact met ons op te nemen zodat we naar dit euvel kunnen kijken en verdere assistentie kunnen verlenen.

U kunt telefonisch contact met ons opnemen middels de Sonos Supportpagina.

 

Reageer