Vraag

Stereopaar Play:5 in kleine ruimte: trueplay tuning werkt niet.

  • 4 November 2020
  • 1 reactie
  • 263 Bekeken

Beste forumleden,

Al een aantal jaren heb ik een stereopaar Play:5 (1e gen) speakers (verkregen via een beta-testprogramma van Sonos). Nu staan deze op mijn studentenkamer van 11 vierkante meter. Ik ben bezig mijn kamer te her-inrichten (er moet iets gebeuren tijdens corona) en ben op zoek naar mooier geluid. Hierdoor heb ik mijn speakers verplaatst. Nu zit er minder verschil in geluid van op welke plek ik ook zit, sta of slaap. Dat is natuurlijk ideaal.

Voor Trueplay Tuning is dit een probleem. Doordat ik op mijn relatief kleine studentenkamer weinig verschil in geluid kan krijgen op verschillende plekken, geeft de sonos app de foutmelding: “Meer kamerruimte gebruiken.” Ik doe hard mijn best om tijdens het tunen zelfs onder mijn bed te gaan ‘slow-motion-zwaaien’, maar dit alles helpt niet. Ik heb nu al wel tien keer dezelfde foutmelding gehad. Zodra ik een grotere ruimte test werkt het wel, of bijvoorbeeld door mijn speakers om te draaien en tegen de muur te projecteren.

De klantenservice is helaas niet meer zoals het vroeger was. Het lijkt erop alsof ze een script afgaan, in plaats van dat er een ICT-medewerker aanwezig is die zijn intelligentie gebruikt om vragen te beantwoorden. Daarom vraag ik nu om jullie hulp. Heeft iemand een idee hoe ik de foutmelding kan voorkomen?

Wat ik heb geprobeerd:

  1. Rustigaan bewegen.
  2. Hoesje eraf.
  3. De volledige 11m2 gebruiken voor de tuning.
  4. 9 pogingen om te tuning.
  5. klantenservice bellen: (speakers herstart door stroom eraf en erop, ander toestel te gebruiken)
  6. Zachter zetten van het tuningsgeluid bij het begin van het tunen.
  7. Gordijnen dicht en gordijnen open (in de hoop op voldoende akoestische verandering).

Nog ideeën wat ik kan proberen?

Ik hoor het graag! Groet, Tije


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 5
Badge +3

Bijzonder.
Ik kan in mijn badkamer van 3 x 2 gewoon trueplay uitvoeren.
Is er niet iets anders aan de hand?