Beantwoord

Stereopaar

• 3 November 2018
  • 8 reacties
  • 450 Bekeken

Ik probeer van twee Play:5’s een stereopaar te maken. De Sonos app vraagt of ik het opnieuw wil proberen, maar ik krijg dezelfde foutmelding. Diagnose nummer is 1275818159.
icon

Beste antwoord door Frank N 8 November 2018, 14:47

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Werkt inmiddels! Ik heb ze een paar keer teruggezet naar fabrieksinstellingen.
Reputatie 5
Badge +3
Hey Martin, dank je wel voor die diagnose. Fijn dat je het probleem hebt kunnen oplossen maar in je diagnose zie ik nog een andere probleem naar voren komen. Dit probleem heet Multicast flooding.

Dit betekent dat de Playbar verkeerde data binnenkrijgt van een ander apparaat in je netwerk. Hierdoor kan de Playbar soms niet op tijd aan de juiste data toekomen, bijvoorbeeld het doorsturen van muziek of het contact onderhouden met de speakers. Ik denk dat we je dit probleem het beste telefonisch kunnen uitleggen en verhelpen als je ons even wilt bellen en je diagnosenummer nogmaals doorgeven. Ons telefoonnummer en openingstijden staan hier.

Als je het liever hier wilt bespreken zou ik graag een overzicht willen hebben van je netwerk, zoals welke modem je hebt staan en waar je Playbar op aangesloten zit. Daarnaast hoor ik ook graag welke switches en access points/routers/homeplugs je hebt staan en hoe deze met elkaar verbonden zijn.
Bedankt voor je melding. Ik heb Experia Box v10A van KPN en een TP-Link Gygabit Desktop Switch. De Playbar is met een netwerk kabel aangesloten op de switch.
Frank, kun je hier nog even op reageren?
Reputatie 7
Badge +2
Sorry dat dit er doorheen geschoten is, Als de TV decoder en je Sonos op een switch word aangesloten en wij zien deze Multicast flooding voorbij komen, dan ondersteunt je switch waarschijnlijk geen IGMP Snooping
Er word nu TV informatie aangeboden bij Sonos, en Sonos kan hier niet mee overweg.
Sonos breekt nu zijn hersenen op deze informatie want hij wil dit graag kunnen begrijpen, toch gaat hem dit nooit lukken.
Dit zorgt er wel voor dat Sonos zijn eigen werking niet goed kan doorlopen, zoals muziek afspelen en de wifi opzetten voor de rest van Sonos wat draadloos staat.
Je zult een switch in huis moeten halen die IGMP snooping ondersteunt, of je zult de TV-decoder op een eigen kabel op de modem moeten aansluiten, zodat dit TV signaal niet bij de switch uitkomt.
Dan zou de switch alleen internet ontvangen, geen TV, want de modem is slim en begrijpt dat hij TV informatie op een andere poort moet aanbieden.
IGMP snooping maakt een switch slimmer waardoor deze weet waar deze het TV, en waar deze het internet data naartoe moet sturen.
Nu is hij waarschijnlijk dus niet slim, en is TV en Internet naar al zijn poorten aan het verzenden, waardoor ook Sonos dit TV-signaal ontvangt.
Ik heb het nu steeds over TV-signaal en decoders, maar het kan tevens te maken hebben met camera systemen.
Hey Frank. Het heeft even geduurd, maar ik heb de TV decoder en Sonos nu direct op het modem aangesloten. De TV decoder op de slaapkamer is nog wel op de switch aangesloten, maar die is weer niet aangesloten op de Sonos.

Werkt het nu wel goed? Diagnose nummer is 636205936.
Reputatie 7
Badge +2
Hey Frank. Het heeft even geduurd, maar ik heb de TV decoder en Sonos nu direct op het modem aangesloten. De TV decoder op de slaapkamer is nog wel op de switch aangesloten, maar die is weer niet aangesloten op de Sonos.

Werkt het nu wel goed? Diagnose nummer is 636205936.

De flooding is zo goed als weg, heb je nog problemen ervaren of speelt de Sonos nu wel goed af?
Ik zal het uittesten. Wordt de flooding nog minder als ik de TV decoder van de slaapkamer ook direct op het modem aansluit ipv via de switch?