Vraag

Stereo speakers vallen af en toe uit

Badge +1

Ik heb het volgende probleem.

Wanneer ik muziek afspeel uit mijn geuploade Google Play Music biblotheek, zijn er een behoorlijk aantal tracks waarbij na een paar seconde spelen, de achterspeakers (2 play 5’s) na een onderbreking van 1 seconde niet meer meedoen. Op dat moment speelt alleen mijn playbase. Wanneer ik vervolgens op pauze druk en daarna hervat,  spelen de play 5’s weer mee. Ik heb een surround opstelling met daarin een playbase en 2 play 5’s achter en een Boost. Het gekke is, dat ik met muziek uit Spotify totaal geen problemen heb.

Ik heb het volgende al  geprobeerd zonder oplossing.

• Stekkers uit alle speakers gehaald.
  • Sonosnet kanaal aangepast.
  • Speakers zonder boost rechtstreeks op Wifi.
  • Sonos controller app gereset
  • Muziek opnieuw geupload naar Google Play Music
  • Google Play Music muziekdienst verwijderd en opnieuw aangemeld in Sonos App
  • Verschillende malen met Sonos gebeld en verschillende interfererende bronnen uitgeschakeld, zoals wifi extender.
  • Diverse diagnoses, tijdens optreden van het probleem naar Sonos gestuurd, zonder resultaat.
  • Surround opstelling verwijderd en opnieuw gekoppeld

Dit probleem heb ik sinds een paar weken.

Hiervoor werkte alles prima via Google Play Music.

Kan het zijn dat Google in de muziekdienst iets in de codecs heeft veranderd wat van invloed kan zijn op de wijze van afspelen binnen de Sonos omgeving. Kan het misschien zijn dat de laatste firmware update iets in zich heeft wat de boel enigszins door de war haalt bij het afspelen van sommige geuploade Google Play Music bestanden? 

Nogmaals  het probleem treedt alleen bij Google Play Music op en niet bij Spotify.

Hebben jullie dit ook? of hebben jullie nog ideeen wat het eventueel kan zijn en hoe ik hier vanaf kan komen?

12 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Dit klinkt als een probleem dat ontstaan is sinds de laatste update. Kun je een diagnose maken?

Volg graag de volgende stappen in de app om een diagnose te maken:
Instellingen > Hulp & Tips > Diagnose verzenden > Verzenden.
Doe dit binnen 20 minuten nadat een probleem zich voordoet.

Plaats het nummer dat in beeld verschijnt hier als reactie.

Badge +1

@Frank N 

Het diagnosenummer is 1380751769

Graag verneem ik wat je kunt vinden.

Alvast dank voor het uitzoeken

Reputatie 5
Badge +3

Ik geloof dat je daar Spotify aan het afspelen was en niet via Google Play Music. Kun je nogmaals een diagnose insturen als het geluid wegvalt van GPM?

Badge +1

Dank voor je bericht.

Het was toch echt  een Google Play Music track.

Ik zal je zeggen waarom.

Om het probleem te laten ontstaan, kies ik uitsluitend Google Play Music tracks, anders kan ik het probleem namelijk niet laten optreden, wanneer ik een Spotify track afspeel. Ten tijde van het laten genereren van deze diagnose speelde alleen de playbase. Dit is iets wat  met het afspelen van Spotify tracks simpelweg niet mogelijk is.

AUB analyseer de diagnose nog een  keer.

Reputatie 4
Badge +2

Hey @Cybershooter,

Als ik naar de antenne’s van je Playbase kijk dan lijkt het er wel op dat er wat in de omgeving gebeurt.

Zou je het SonosNet kanaal eens op 1 willen zetten en het dan testen?

Hoeft niet de oplossing te zijn, maar ben wel benieuwd wat je ervaart als er wat minder draadloze interferentie is.

Badge +1

Beste Frank,

Allereerst dank voor je reactie.

Het wijzigen van de uitzendkanalen in Sonosnet is hetgeen wat ik toen het probleem voor het eerst optrad (ongeveer 4 weken geleden), heb uitgeprobeerd.

Helaas zonder resultaat.

Daarnaast blijft het nog steeds vreemd dat Spotify tracks wel probleemloos worden afgespeeld. In het geval van teveel interferentie zouden Spotify tracks hier ook last van moeten hebben.

Zoals ik eerder heb aangegeven, moet het probleem niet zozeer bij mogelijke interferentie gezocht worden, maar bij een firmware update of Google Play Music. Tot 4 weken geleden had ik namelijk ook met het afspelen van Google Play Music tracks geen problemen. Daarnaast treedt het probleem bij steeds dezelfde tracks op. Interferentie problemen vinden geheel willekeurig plaats. Dit probleem verloopt alles behalve willekeurig.

Is het mogelijk voor jullie om de laatste firmware code te (laten) onderzoeken. 

Mogelijk dat daar iets te vinden is dat wijst op deze issues.

Reputatie 4
Badge +3

“Daarnaast treedt het probleem bij steeds dezelfde tracks plaats”

Heeft dit dan wel te maken met firmware van één van beide??

Badge +1

“Daarnaast treedt het probleem bij steeds dezelfde tracks plaats”

Heeft dit dan wel te maken met firmware van één van beide??

Het kan zijn dat er in de firmware een onbedoeld stukje code is opgenomen of geschrapt of foutief geschreven, waardoor de gedragingen van bepaalde codecs niet goed worden afgehandeld door de Sonos speakers.

Reputatie 5
Badge +3

Kun je nogmaals een diagnose plaatsen gemaakt binnen 20 minuten nadat je dit probleem hebt met GPM?

Badge +1

Het diagnosenummer is 884385196

Om misverstanden te voorkomen.

Er wordt op dit moment echt een Google Play Music Track afgespeeld.

Ten tijde van het verzenden van de diagnose  speelt alleen de playbase.

Beide play 5 speakers spelen nu niks af, terwijl dit wel zou moeten.

Ook heb ik de Sonosboost afgekoppeld en de speakers rechtstreeks op de router aangesloten.

Echter met en zonder boost, blijf ik deze problemen houden.

Reputatie 4
Badge +2

Je zegt ook dat het altijd met dezelfde nummers is?

Kan je me vertellen welke nummers dat zijn, en als je die via Spotify afspeelt ervaar je er geen problemen mee?

Badge +1

Beste Mark,

inmiddels heb ik de volgende mail ontvangen  van jullie.

Sinds onze laatste update is er een probleem ontstaan dat wanneer een Playbase draadloos gebruikt wordt in combinatie met surround speakers er een kans bestaat dat nummers afgespeeld bijvoorbeeld Google Play Music kunnen haperen in het begin van het nummer. We zijn nog aan het onderzoeken wat hier de oorzaak van is want bijvoorbeeld Spotify heeft dit probleem niet. We gaan dit oplossen met een toekomstige software update.

Is het mogelijk om je Playbase tijdelijk met een netwerkkabel aan te sluiten? Hiermee lijkt het probleem zich niet voor te doen. Ik hoor graag wat voor resultaat dat geeft.

Mijn excuses voor de boodschap in de laatste email, die kun je negeren. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Hieruit blijkt dus dat het inmiddels een bekend probleem is bij jullie.

Reageer