Beantwoord

Stereo paar play:1 aangestuurd door One valt 1 kanaal uit

• 11 November 2018
  • 1 reactie
  • 214 Bekeken

Ik heb een Sonos One in de keuken welke een stereo paar Sonos Play:1 aanstuurt in de studeerkamer.
1 kanaal van het stereopaar valt telkens weg en komt dan weer terug. Play/pauze en harder/zachter werkt nog wel op de speaker als deze geen geluid meer geeft.

Ik heb de diagnostische gegevens verstuurd: 157044360

Ik kan niet in de app terugvinden op welk Wi-Fi ze zijn aangesloten (heb er 2 in huis die samen 1 netwerk vormen).
icon

Beste antwoord door Tim S 13 November 2018, 10:12

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +2
Je Sonos maakt gebruik van de RNN wifi uitgezonden door een Apple wifi versterker, en zie deze wifi maar 1x in de lucht hangen, dus weet niet precies welk ander wifi punt ook van jou is, maar Sonos maakt daar denk ik geen gebruik van.
Sonos kan namelijk maar 1 wifi naam en wachtwoord in zich opslaan, niet meerdere.
Afstand is geen probleem, van Sonos naar Apple en terug, toch zie ik extreem wifi pakket verlies.
Antenne's doen in principe goed hun werk, dus mogelijk staat er iets anders in huis wat er voor zorgt dat deze pakketjes niet goed door de lucht kunnen komen.
Het aanpassen van het draadloos kanaal van het Apple-punt kan mogelijk een oplossing bieden.
Deze staat nu op kanaal 11, mogelijk dat als je deze naar kanaal 1 of 6 omzet, je minder tot geen problemen meer zou ervaren.
Toch wil ik je ook de volgende Community Post voorleggen omtrent wifi storing zodat je een wat duidelijkere uitleg hebt wat wifi-storing precies is.