Beantwoord

Stereo of dolby digital 5.1 via Netflix

• 19 maart 2020
  • 11 reacties
  • 102 Bekeken

Hallo allemaal,

ik heb sinds vorige week een 5.1 set gekocht van Sonos, playbar, sub, one en one sl.

De playbar is aangesloten op tv dmv optical, gisteren netflix gekeken en wat mij is opgevallen dat ik stereo geluid had. Na het lezen van diverse berichten, heb ik de volgende actie uitgevoerd. Ik heb nu de playbar aangesloten op mijn kpn kastje en nu geeft sonos wel 5.1 aan, klopt dat of zijn er nog andere oplossingen?

groet,

Martijn

icon

Beste antwoord door Erooij 19 maart 2020, 09:22

Wanneer je tv ook dolby Digital kan uitsturen naar je optische uitgang dan zou dat ook moeten werken. Wel moeten de instellingen van je tv dan eventueel aangepast worden. Dit is vooral de oplossing wanneer je ook andere apparatuur op je tv heb aangesloten. 
Werkt de nu gekozen oplossing voor je dan is daar m.i. ook niks mis mee. 
Eventueel kan je je merk en type tv hier delen zodat forumgebruikers mee kunnen denken richting een oplossing om het vanaf je tv te laten werken. 

Bekijk origineel

11 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Wanneer je tv ook dolby Digital kan uitsturen naar je optische uitgang dan zou dat ook moeten werken. Wel moeten de instellingen van je tv dan eventueel aangepast worden. Dit is vooral de oplossing wanneer je ook andere apparatuur op je tv heb aangesloten. 
Werkt de nu gekozen oplossing voor je dan is daar m.i. ook niks mis mee. 
Eventueel kan je je merk en type tv hier delen zodat forumgebruikers mee kunnen denken richting een oplossing om het vanaf je tv te laten werken. 

type tv: een Samsung UE40D653

Reputatie 5
Badge +3

Ik lees in de handleiding van de tv het volgende:

“Geluidsformaat: tijdens de ontvangst van een digitale tv-uitzending kunt u SPDIF-uitvoer (Digital Audio-formaat) kiezen bij de opties PCM of Dolby Digital. “
Dit kan je vinden bij de extra instellingen. Pcm is stereo, kies hier dus voor Dolby Digital. 

Ik heb de instelling kunnen vinden: Dit kan je vinden bij de extra instellingen. Pcm is stereo, kies hier dus voor Dolby Digital. alleen ik kan Dolby Digital niet selecteren??? ik heb inmiddels geluidinstellingen gereset. 

Reputatie 5
Badge +3

Heb je wel de optische kabel naar je tv gezet? Mogelijk dat dat voorwaardelijk is. 

ja, dat het ik gedaan, ik kan in het menu Dolby Digital simpelweg niet selecteren, heel raar!

Maar goed, ik sluit de paybar wel rechtstreeks aan op mijn kpn box en ik krijg wel 5.1 dolby digital.

Reputatie 5
Badge +3

Kan je op het kpn kastje misschien nog iets instellen voor audio doorvoer? Misschien staat daar nog iets op pcm.

Erooij, heb ik gedaan, zowel optical als hdmi in he tkpn kastje, nu heb ik ook mijn tv kunnen instellen op dolby digital, dus alles is ingsteld, echter speel ik netflix af dan geeft sonos sterio geluid aan, sluit ik de playbar op kpn kast dan geeft sonos wel 5.1 aan. raar he?

Reputatie 5
Badge +3

Wel Dolby Digital via de tv-kanalen? Gaat mijn pet dan ook te boven. 

Wel via de tv kanalen..! snap er geen f… van!

Reageer