Beantwoord

Stereo naar surround switchen


Hallo, ik ben in bezit van een Sonos Beam + 2x Sonos One. Ik vroeg mij af of ik met opstelling de volgende indeling / configuratie kan maken binnen dezelfde kamer:

(A) Enkel de Beam - wanneer ik geluid van TV alleen over de Beam wil laten lopen
(B) Beam + 2x Sonos One in surround - wanneer ik geluid van de TV in surround wil horen
(C) Enkel 2x Sonos Ons in stereo - wanneer ik enkel stereo-geluid wil voor bv muziek

Ik heb nu de volgende configuratie:
Kamer A - enkel de Beam
Kamer C - enkel de Sonos One’s in stereo

Ik mis dus nog variant (B) - is dit mogelijk? Graag advies! Dank!
icon

Beste antwoord door Eddie the Eagle 20 July 2018, 10:01

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

34 Reacties

Blijkt maar weer hoe belangrijk het is om jezelf goed in te lezen/voor te laten lichten als je iets koopt. Dit punt is op fora veel opgemerkt!

Of gewoon een optie maken in de app, want dit is software mogelijk op te lossen om makkelijk je losse speakers achter als stereo paar los te koppen van je surround set en bij film kijken weer het vinkje bij surround zetten is het voor een grote groep al een oplossing. Of dat je de playbar de midden speaker en achter speakers  uitzet en dat kan ook. Met de playbar zou het hardwarematig niet kunnen. Maar misschien interssant om daar in de toekomst aan te denken. Dit kan bij versterkers met losse speakers wel en al meer dan 20 jaar. 

Reputatie 7
Badge +3

Daar zit nu precies het grote verschil tussen Sonos en het gebruik van een reguliere versterker. Sonos speelt af wat er binnenkomt en dan nog beperkt tot of stereo of DD 5.1 

Een versterker heeft allerlei (al dan niet virtuele) instellingen. Sonos laat dit verder bepalen door d3 stream of het aangesloten apparaat. 

Sonopad is voor iPad of iPhone geschikt. 
Hier meer info voor de liefhebbers. http://sonopad.de


Vraagje kun je met deze app ook kamers groeperen en met Siri activeren?

Reputatie 7

@Flupke79  Overigens is de omkatting van surround speakers naar stereo nu juist niet “gewoon een aanpassing in de app”. Surround speakers worden via 5Ghz aangestuurd als “slaaf” van de hoofdspeaker. Ze zijn dus niet zelf verbonden met de wifi of Sonosnet. Stereo speakers zitten samen op 2,4Ghz, waarbij er (geloof ik) dan wel weer één van beide aan het hoofd staat. Wel op je wifi of Sonosnet.

Zo’n aanpassing vergt dus een majeure aanpassing voor de devices. Sonos probeert dat zoveel mogelijk te voorkomen, zo is de Move bijvoorbeeld niet op Sonosnet aan te sluiten omdat het aan- en weer afsluiten om de Move onderweg te kunnen gebruiken, het Sonosnet minder stabiel maakt. Zo’n verhaal zou ook voor jouw aanpassing kunnen gelden.

Helder, maar dan kan het nog, het enige wat de hoofd speaker moet doen is alleen het signaal over de speakers te sturen die jij wil. Ik lees al dat muziek al stereo is en hoeft het geluid van de playbar alleen maar uit gezet te kunnen worden. Probleem opgelost lijkt mij

Reputatie 7
Badge +3

@Ron H Ik heb geen ervaring met groeperen, maar volgens mij is dat geen probleem. Is een apart venster voor.

Ik gebruik geen spraakbesturing. Je kunt je vragen kwijt bij de ontwikkelaar. Positieve ervaringen met de feedback.

@Ron H Ik heb geen ervaring met groeperen, maar volgens mij is dat geen probleem. Is een apart venster voor.

Ik gebruik geen spraakbesturing. Je kunt je vragen kwijt bij de ontwikkelaar. Positieve ervaringen met de feedback.
 

 

 

Even inbreken op dit oude topic; 

Het is toch wel erg jammer dat eind 2020 Sonos ons nog steeds niet meer mogelijkheden geeft als je in het bezit bent van 2 Ones met een Beam.

De ideale situatie zou toch echt zijn dat je in de app aangeeft hoe de Beam met de 2 Ones moet acteren zonder alles om te moeten gooien, van surround naar stereo etc.

Dus Sonos geef ons wat meer instel mogelijkheden in de app op dit gebied!
Het liefste zie ik de volgende situaties;

  • Het snel in- en uitschakelen van de 2 Ones in de surround opstelling, bij TV-input. 
  • 2 Ones snel overschakelen naar stereo bij afspelen van muziek, zonder dat er geluid uit de Beam komt.

Dit zou toch niet heel moeilijk moeten zijn?!

Reputatie 7
Badge +3

Al meerdere topics over geweest, maar ga er maar vanuit dat dit minder simpel is danje zou denken. Wij leken denken maar dat alles via software is te regelen maar dat is natuurlijk niet zo.