Beantwoord

Stereo met en zonder Beam?

  • 20 November 2021
  • 3 reacties
  • 212 Bekeken

Hello!

ik heb een beam + 2x one aan elkaar verbonden voor lekker tv geluid. Mijn beam staat echter in een wandkast die ik, wanneer ik geen tv kijk, gesloten wil houden. Ik wil dan nog wel muziek kunnen luisteren via de one’s zonder de beam. Ik had gehoopt gewoon twee set-ups te kunnen maken via de app maar dat lukt me niet?

icon

Beste antwoord door Erooij 20 November 2021, 10:13

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dat klopt dat het niet lukt, want dat kan ook niet. Een surroundopstelling wordt in feite als 1 speaker gezien die niet zomaar te verbreken is.
je zou dan iedere keer je surrounds moeten loskoppelen van de Beam om deze vervolgens als stereopaar op te voeren. Erg bewerkelijk dus. Bovendien verlies je dan steeds je instellingen voor geluidsaanpassingen en eventueel trueplay. 

Reputatie 7

Dat klopt. De aansturing van surrounds is anders als van aparte speakers: alles loopt via de Beam. Sonos maakt het niet mogelijk om voor een set speaker verschillende set ups vast te leggen. Wel kun je volgens mij het volume van de Beam elke keer dat je alleen de achterspeakers wilt horen op nul zetten. De achterspeakers moeten dan op “Volledig” bij “Muziek afspelen”.

Thanks voor jullie reactie @Erooij en @106rallye . Jammer dat het niet mogelijk is, maar ga de work-around (geluid beam uitzetten tijdens afspelen) uitproberen van het weekend.