Beantwoord

stereo-installatie aansluiten op de connect

Ik heb een tijdje terug de connect aangeschaft zodat ik mijn stereo installatie kon aansluiten op de sonos boxen. Nou ik ben een tijdje aan het puzzelen en zoeken geweest. Maar niks geen enkel geluid. Als ik ga zoeken kan ik er eigenlijk niks anders over vinden dan dat het simpel is. Sluit dit op dat aan (digitaal of analoog) en je hebt geluid. Nou een filmpje of meer specifieke uitleg/tekeningen zou wel heel fijn zijn. Ik ben super tevreden over geluid en gebruiksgemak van mijn sonos, maar de aansluiting van spullen kan wel iets duidelijker worden uitgelegd.
Kan iemand me helpen met het iets duidelijker gedetailleerder uitleggen wat ik moet doen welke kabels moeten in welke ingangen. Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Emily P 12 december 2017, 12:58

Het hangt ervan af wat je wilt bereiken met de Connect, gizziepizzie. Wil je geluid vanaf je stereo naar Sonos toe sturen? Of wil je geluid vanaf Sonos afspelen via de Connect naar je eigen stereo met daarop eigen aangesloten speakers?

In situatie 1:
- Sluit de rood-witte tulp stekkers aan op de Lijn-Uitgang van de Stereo en de Lijn-Ingang van de Sonos Connect (de optische aansluiting op de Connect is hiervoor niet te gebruiken).
- Open de Sonos app, maak via Kamers een groep met de Connect en andere Sonos speakers in uw huis, en kies onder Bladeren voor Lijn-Ingang > Audio Component: Connect om het geluid af te spelen wat de Connect binnen krijgt

In situatie 2:
- Sluit de rood-witte tulp stekkers aan op de Lijn-Uitgang van de Connect en een Lijn-Ingang op de stereo, of sluit de Optische kabel aan vanaf de Connect naar de stereo.
- Zet uw stereo op het juiste kanaal en zet iets van muziek aan op de Connect via de Sonos app

Bekijk origineel

8 Reacties

Badge
Bij mij is een stereo installatie via een Toslink optische kabel aangesloten, bij de andere is het met een coaxiale digitale kabel gedaan. Je moet wel je versterker/receiver vertellen van welke ingang hij moet spelen. Je kan ook nog via een gewone analoge uitgang (rode en witte) aansluiten. Weer is het belangrijk dat je weet op welke ingang van je versterker hebt aangesloten. Stel: je sluit de rode en witte kabels van de Sonos connect aan op de CD-ingang van je versterker, dan ben je vertrokken. Vertel welke muziek Sonos moet spelen op de connect, zet je versterker (aan) en op CD en je hebt muziek. Je kan in vele gevallen de naam van de ingang op je versterker veranderen, zodat je hem SONOS kunt noemen.
Reputatie 3
Badge +3
Het hangt ervan af wat je wilt bereiken met de Connect, gizziepizzie. Wil je geluid vanaf je stereo naar Sonos toe sturen? Of wil je geluid vanaf Sonos afspelen via de Connect naar je eigen stereo met daarop eigen aangesloten speakers?

In situatie 1:
- Sluit de rood-witte tulp stekkers aan op de Lijn-Uitgang van de Stereo en de Lijn-Ingang van de Sonos Connect (de optische aansluiting op de Connect is hiervoor niet te gebruiken).
- Open de Sonos app, maak via Kamers een groep met de Connect en andere Sonos speakers in uw huis, en kies onder Bladeren voor Lijn-Ingang > Audio Component: Connect om het geluid af te spelen wat de Connect binnen krijgt

In situatie 2:
- Sluit de rood-witte tulp stekkers aan op de Lijn-Uitgang van de Connect en een Lijn-Ingang op de stereo, of sluit de Optische kabel aan vanaf de Connect naar de stereo.
- Zet uw stereo op het juiste kanaal en zet iets van muziek aan op de Connect via de Sonos app
Alletwee hartstikke bedankt voor jullie reactie. Squirrel34 was supersnel met zijn reactie, maar nog niet helemaal duidelijk. Ben niet zo op de hoogte van alle terminologie. Nick P geeft heel simpel en duidelijk aan wat je nodig hebt voor welke oplossing en hoe de dingen heten. Bedankt! Ik ga vanmiddag aan de slag en hoop dan eindelijk geluid te krijgen uit de stereo.:$
Ik heb trouwens de eerste situatie nodig, vanaf de stereo naar de sonos sturen.
Badge
Nick P schreef:

In situatie 1:

In situatie 2:

Badge
Nick, bedankt dit heeft me ook geholpen om mijn sonos Connect op de juiste manier aan te sluiten. In mijn geval gaat over situatie 1, geluid van de stereo wordt nu afgespeeld op mijn sonosboxen. Waar ik echter niet in slaag is om het volume van de boxen via de versterker van de stereo te veranderen. Ik moet steeds terug naar de sonos app. Heb jij hiervoor een oplossing ? Alvast bedankt voor je feedback.
Reputatie 4
Badge +2
stefken schreef:

Nick, bedankt dit heeft me ook geholpen om mijn sonos Connect op de juiste manier aan te sluiten. In mijn geval gaat over situatie 1, geluid van de stereo wordt nu afgespeeld op mijn sonosboxen. Waar ik echter niet in slaag is om het volume van de boxen via de versterker van de stereo te veranderen. Ik moet steeds terug naar de sonos app. Heb jij hiervoor een oplossing ? Alvast bedankt voor je feedback.

Via Instellingen -> Instellingen kamer, kan je de Connect zijn kamernaam selecteren, om het geluid vast te zetten.
Dan zal de Connect altijd 100% volume geven, en is de volume balk grijs, waarin deze niet qua volume aan te passen is.
Dan ga je de volume voortaan via de versterker zelf regelen, welke je dan bijvoorbeeld op 10 a 20% volume niveau zou zetten.
Ik hoop dat hier nog op gereageerd wordt. Het antwoord van Nick P is duidelijk, maar werkt bij mij niet.
"Open de Sonos app, maak via Kamers een groep met de Connect en andere Sonos speakers in uw huis, en kies onder Bladeren voor Lijn-Ingang > Audio Component: Connect om het geluid af te spelen wat de Connect binnen krijgt."
In de Sonos app bestond bij mij al een groep 'huiskamer' met twee sonos 1 speakers, een sonos playbar en een sonons subwoofer. Ik kan daar geen connect bij zetten. DIe moet blijkbaar in een andere kamer. Ik zie in de app ook nergens Lijn-ingang>Audio Component. Ik zie dat mijn versterker werkt, maar ik krijg het geluid niet door op mijn sonos-installatie.
Reputatie 4
Badge +2
rogpau schreef:

Ik hoop dat hier nog op gereageerd wordt. Het antwoord van Nick P is duidelijk, maar werkt bij mij niet.
"Open de Sonos app, maak via Kamers een groep met de Connect en andere Sonos speakers in uw huis, en kies onder Bladeren voor Lijn-Ingang > Audio Component: Connect om het geluid af te spelen wat de Connect binnen krijgt."
In de Sonos app bestond bij mij al een groep 'huiskamer' met twee sonos 1 speakers, een sonos playbar en een sonons subwoofer. Ik kan daar geen connect bij zetten. DIe moet blijkbaar in een andere kamer. Ik zie in de app ook nergens Lijn-ingang>Audio Component. Ik zie dat mijn versterker werkt, maar ik krijg het geluid niet door op mijn sonos-installatie.

Ik denk dat je Huiskamer, de Playbar is, waar 2 surround speakers en Sub aan hangen.
De Connect heeft dan als het goed is een andere kamernaam dan Huiskamer, want dat is je Playbar al.
Ook zal de analoge ingang "Kamernaam" alleen verschijnen als er daadwerkelijk een kabel op de ingang van de Connect aangesloten zit.
Als dit toch niet werkt raad ik aan ons te bellen zodat we onderzoek kunnen doen.

NL: 0800 555 1234
BE: 0800 644 44
Beide gratis nummers te bereiken van 10:00 tot 18:00 op werkdagen.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen